Profil:
CCC SAGrupa CCC szacuje EBIT w IV kw. na 368 mln zł, a EBITDA na 525 mln zł; wyniki powyżej oczekiwań (opis)
![ccc.jpg](/sites/default/files/styles/516x289/public/media/images/202502/DOC.20250210.50830037.ccc.jpg.webp?itok=WiOpWL0C)
Grupa CCC szacuje zysk operacyjny w IV kwartale (listopad 2024-styczeń 2025) na 368 mln zł, a EBITDA na 525 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Wyniki CCC okazały się wyższe od oczekiwań, konsensus PAP Biznes dla EBIT wynosił 289,9 mln zł, a dla EBITDA 442,8 mln zł.
Przychody Grupy CCC w czwartym kwartale wyniosły 2,87 mld zł, co stanowi wzrost o 14 proc. rdr. Przychody grupy są o 2,4 proc. wyższe od konsensusu PAP Biznes na poziomie 2.803 mln zł.
Szacunki grupy CCC w IV kw. vs konsesnus PAP Biznes.
4Q2024 | konsensus | ||
Przychody | 2871 | 2803 | 2,4% |
EBITDA | 525 | 442,8 | 18,6% |
EBIT | 368 | 289,9 | 26,9% |
CCC podało, że przychody grupy są wyższe rdr o 14 proc., przy łącznym wzroście powierzchni handlowej we wszystkich liniach biznesowych o 9 proc.
Poprawa marży brutto o blisko 2 p.p. do 47,8 proc. nastąpiła głównie za sprawą jej umocnienia w Grupie Modivo i HalfPrice.
"Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie - w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes CCC Dariusz Miłek.
"Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach" - dodał.
Grupa podała, że segment CCC odnotował skokowy wzrost przychodów (+25 proc.), przy jedynie nieznacznie rosnącej powierzchni handlowej (o 1 proc.). Z kolei sieć HalfPrice, która zadebiutowała na dwóch nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii, odnotowała dynamikę sprzedaży na poziomie 28 proc.
"Dynamika przychodów Grupy Modivo (-3 proc., w tym Modivo +4 proc., eobuwie -6 proc.) była pod wpływem strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach oraz zapowiadanym ograniczeniem wydatków na performance marketing i ich koncentracji na pozyskaniu ruchu do najbardziej rentownych produktów" - napisano w komunikacie.
Spadek kosztów sprzedaży i administracji wyniósł 8 proc. do 1.005 mln zł.
CCC podało, że wskaźnik kosztów był niższy o ponad 8 p.p. rdr i to był szósty kwartał z rzędu poprawy. Wskaźnik kosztów był niższy rdr w każdej linii biznesowej.
Największą redukcję kosztów odnotowała Grupa Modivo, w której wskaźnik kosztów do przychodów zmniejszył się o 12 p.p. rdr - co w ujęciu nominalnym oznacza koszty niższe o 30 proc.
Marża EBITDA wzrosła do 18,3 proc. z 9,4 proc., a skorygowana marża EBITDA do 18,3 proc. z 8,3 proc.
W całym 2024 roku Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 1,1 mld zł, co stanowi ponad 500 proc. wzrostu rdr oraz 1,7 mld zł zysku EBITDA (+120 proc.).
Spółka podtrzymała, że jej ambicją jest w 2025 roku osiągnięcie 12 mld zł przychodu i rentowności EBITDA na poziomie 20 proc.
CCC zastrzegło, że przedstawione dane są szacunkowe (nie zawierają zdarzeń o charakterze nietypowym, jednorazowym) i mogą różnić się od ostatecznego wyniku finansowego za IV kwartał 2024 r.(PAP Biznes)
seb/ gor/