Grupa Kęty nie widzi odbicia na rynku; perspektywy stabilne dla SWW i SOG, a wzrost możliwy w SSA

Grupa Kęty nie widzi odbicia na rynku, który pozostaje trudny. W Segmentach Wyrobów Wyciskanych i Opakowań Giętkich perspektywy ocenia jako stabilne, a kontynuacji trendu wzrostowego oczekuje w Segmencie Systemów Aluminiowych - poinformowali przedstawiciele spółki podczas wideokonferencji.


"Otoczenie rynkowe jest bez zmian (...). W październiku widzimy niestety drożejące aluminium i nadal spadające notowania petrochemikaliów, ale nadal biznesowo, operacyjnie w przypadku Segmentu Wyrobów Wyciskanych (SWW) i Segmentu Opakowań Giętkich (SOG) perspektywy są stabilne, a w Segmencie Systemów Aluminiowych (SSA) liczymy na kontynuację trendu wzrostowego, co napawa nas optymistycznie jeśli chodzi o czwarty kwartał" - powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy, Rafał Warpechowski.

"Mówiliśmy, że drugie półrocze będzie lepsze, ale tego ożywienia nie widzimy, więc poprawa wyników następuje dzięki naszej operacyjnej skuteczności. To lepsze drugie półrocze zakładało odbicie rynkowe, a tego nie widać, więc będzie to bardziej wyrównane półrocze" – dodał.

Narastająco, po trzech kwartałach 2025 r. Grupa Kęty miała ok. 817 mln zł EBITDA. Całoroczna prognoza na 2025 r. zakłada 990 mln zł EBITDA.

"Podtrzymujemy prognozę EBITDA na poziomie 990 mln zł. To, ile nam brakuje na ostatni kwartał po wynikach trzeciego kwartału, wydaje się realistyczne" - ocenił prezes Roman Przybylski.

"Na rynku mamy stabilną zmienność któryś kwartał. Tak naprawdę któryś rok z rzędu mamy stagnację gospodarczą w większości Europy. (...) Uważamy, że rynek pozostanie trudny, nie widzimy szczególnych sygnałów odbicia. Większość branż przemysłowych w Europie Zachodniej ma się słabo, co odbija się na polskich firmach (...). Obraz jest jednak bardziej optymistyczny patrząc na branżę bardziej szczegółowo" - dodał.

W jego ocenie, szczegółowy obraz sytuacji rynkowej potwierdza strategię grupy i jej realizację opierającą się na rozwoju SSA i tworzonego segmentu SOP (Systemów Ochrony Przeciwsłonecznej).

"Na większości rynków europejskich jest jeszcze miejsce, możemy się rozpychać" - dodał prezes.

Zarząd poinformował, że jest po serii spotkań z klientami regionalnymi Aluprofu, producenta systemów aluminiowych, należącego do grupy.

"Październik wygląda całkiem obiecująco, szczególnie rozwojowo w Segmencie SSA (...). Jesteśmy po serii spotkań z klientami regionalnymi Aluprofu (...). Sentyment skłania nas do kontynuowania strategii" - dodał Przybylski. (PAP Biznes)

doa/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5968 0,05%
1 EUR 4,2403 -0,04%
1 GBP 4,8846 0,07%
100 JPY 2,4086 -0,27%
1 USD 3,6515 0,28%