Grupa Muszkieterów osiągnęła w 2024 r. obroty w wysokości 10,93 mld zł
Grupa Muszkieterów w 2024 r. osiągnęła łączny obrót w wysokości 10,93 mld zł w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, notując wzrost o 6,3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego - podała spółka w komunikacie prasowym.
"Bricomarché zanotowało rekordowy rok obrotowy, zarówno nominalnie, jak i pod kątem progresji rok do roku. Sieć osiągnęła progresję sprzedaży o ponad 13 proc." - podano w komunikacie.
"Było to możliwe dzięki intensywnemu rozwojowi sieci – w 2024 roku Bricomarché otworzyło 21 nowych sklepów, co stanowi najlepszy wynik w historii marki. W 2025 roku sieć planuje uruchomienie 25 nowych placówek, a w ciągu najbliższych czterech lat łącznie 100 sklepów w Polsce" - napisano.
Bricomarché inwestowało w rozwój technologiczny. Jak podano, w czerwcu 2024 roku sieć zakończyła największe w swojej historii wdrożenie cyfrowe, implementując system ERP. Inwestycja o wartości kilkudziesięciu milionów złotych objęła wdrożenie systemu zarówno w centrali zakupowej, jak i w magazynach budowlanych. System w 2025 będzie wdrażany w punktach sprzedaży prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców.
Według komunikatu, sieć Intermarché zakończyła 2024 rok ze wzrostem sprzedaży na poziomie 2,5 proc. na stałej powierzchni (LFL). Dodano, że w ubiegłym roku Intermarché otworzyło 4 nowe sklepy, a w 2025 roku planuje około 15 nowych otwarć.
Wskazano, że wraz z Auchan Polska, sieć Intermarché rozpoczęła długoterminowy sojusz zakupowy. Obie marki stworzyły wspólną jednostkę prawną, która reprezentuje je w rozmowach z dostawcami, zarówno krajowymi, jak i międzynarodowymi. Celem współpracy jest optymalizacja zakupów oraz wzmocnienie relacji z dostawcami.
"Zakończenie 2024 roku z wynikiem wzrostu sprzedaży na poziomie 2,5 proc. na stałej powierzchni, 4 nowymi sklepami oraz (...) modernizacją sieci to efekt (...) realizacji strategii rozwoju Intermarché w Polsce" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes sieci Intermarché w Polsce, Adrian Podziemski.
"Nasza współpraca zakupowa z Auchan Polska w ramach sojuszu INAU oraz wdrożenie przez nas innowacyjnych rozwiązań, takich jak kasy samoobsługowe czy nowa platforma cyfrowa, pozwalają nam na dalszą optymalizację procesów zakupowych, poprawę doświadczeń klientów i lepsze dopasowanie oferty do ich potrzeb. Planujemy dalszą ekspansję, a także inwestycje w modernizację sieci, co umożliwi nam umocnienie pozycji na rynku i dynamiczny rozwój w 2025 roku" - dodał.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2023 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,3 mld zł. (PAP Biznes)
alk/ asa/