Grupa VRG miała w IV kw. '24 EBITDA w wys. 105,2 mln zł

Grupa VRG odnotowała w IV kw. 2024 r. skonsolidowaną EBITDA w wysokości 105,2 mln zł, w porównaniu do 77,4 mln zł rok wcześniej - wynika z raportu spółki. W tym okresie przychody wyniosły 444,5 mln zł w porównaniu do 402,3 mln zł przychodów 2023 r.


Przychody ze sprzedaży grupy w 2024 roku wyniosły 1.375 mln zł i były o 73,3 mln zł (5,6 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w 2023 roku.

Skonsolidowany zysk EBITDA w 2024 roku wyniósł 261 mln zł i był wyższy o ok. 9 proc. niż w poprzednim roku. Grupa osiągnęła zysk netto na poziomie 87,8 mln zł w porównaniu do zysku netto na poziomie 101,7 mln zł w 2023 roku.

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w 2024 roku wyniosły 604,1 mln zł i były o 11,3 mln zł (tj. o 1,9 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w 2023 roku.

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w IV kwartale 2024 roku wyniosły 188,2 mln zł i były o 15,2 mln zł (tj. o 8,8 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2023 roku.

W raporcie podano, że w 2024 roku wzrosty były obserwowane zarówno w sieci stacjonarnej, jak i sprzedaży internetowej. Sprzedaż w sieci offline wzrosła o 0,5 proc. w porównaniu do 2023 roku, natomiast sprzedaż online wzrosła o 20 proc. w porównaniu do 2023 roku.

Wskazano, że największy wzrost sprzedaży segment odzieżowy zanotował w IV kwartale 2024 roku. Wzrost spowodowany był większym popytem na aktualną kolekcję.

Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 23,6 proc. w 2024 roku w porównaniu do 20,1 proc. udziału sprzedaży online w 2023 roku.

W IV kwartale 2024 roku nastąpił wzrost o 10,6 proc. sprzedaży w sieci offline, natomiast w sieci sprzedaży online odnotowano wzrost o 8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 26,4 proc. w IV kwartale 2024 roku w porównaniu do 26,6 proc. udziału sprzedaży online w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Podano, że zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego w 2024 roku wyniósł 355,3 mln zł i był o 6,5 proc. wyższy od wygenerowanego w 2023 roku. Marża brutto wyniosła 58,8 proc. w 2024 roku, co oznacza wzrost o 2,5 pp. w stosunku do 2023 roku.

"Taki wynik na marży został osiągnięty poprzez zmniejszenie ilości udzielonych rabatów" - napisano.

Zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego w IV kwartale 2024 roku wyniósł 116,6 mln zł i był wyższy o 18,9 proc. od wygenerowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Marża brutto w IV kwartale 2024 wyniosła 62,0 proc., co oznacza wzrost o 5,3 pp. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. (PAP Biznes)

alk/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5715 -0,49%
1 EUR 4,2862 -0,03%
1 GBP 5,0243 0,55%
100 JPY 2,6504 -0,15%
1 USD 3,7817 1,21%