Profil:
VRG SAGrupa VRG miała w IV kw. '24 EBITDA w wys. 105,2 mln zł
Grupa VRG odnotowała w IV kw. 2024 r. skonsolidowaną EBITDA w wysokości 105,2 mln zł, w porównaniu do 77,4 mln zł rok wcześniej - wynika z raportu spółki. W tym okresie przychody wyniosły 444,5 mln zł w porównaniu do 402,3 mln zł przychodów 2023 r.
Przychody ze sprzedaży grupy w 2024 roku wyniosły 1.375 mln zł i były o 73,3 mln zł (5,6 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w 2023 roku.
Skonsolidowany zysk EBITDA w 2024 roku wyniósł 261 mln zł i był wyższy o ok. 9 proc. niż w poprzednim roku. Grupa osiągnęła zysk netto na poziomie 87,8 mln zł w porównaniu do zysku netto na poziomie 101,7 mln zł w 2023 roku.
Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w 2024 roku wyniosły 604,1 mln zł i były o 11,3 mln zł (tj. o 1,9 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w 2023 roku.
Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w IV kwartale 2024 roku wyniosły 188,2 mln zł i były o 15,2 mln zł (tj. o 8,8 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2023 roku.
W raporcie podano, że w 2024 roku wzrosty były obserwowane zarówno w sieci stacjonarnej, jak i sprzedaży internetowej. Sprzedaż w sieci offline wzrosła o 0,5 proc. w porównaniu do 2023 roku, natomiast sprzedaż online wzrosła o 20 proc. w porównaniu do 2023 roku.
Wskazano, że największy wzrost sprzedaży segment odzieżowy zanotował w IV kwartale 2024 roku. Wzrost spowodowany był większym popytem na aktualną kolekcję.
Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 23,6 proc. w 2024 roku w porównaniu do 20,1 proc. udziału sprzedaży online w 2023 roku.
W IV kwartale 2024 roku nastąpił wzrost o 10,6 proc. sprzedaży w sieci offline, natomiast w sieci sprzedaży online odnotowano wzrost o 8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 26,4 proc. w IV kwartale 2024 roku w porównaniu do 26,6 proc. udziału sprzedaży online w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Podano, że zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego w 2024 roku wyniósł 355,3 mln zł i był o 6,5 proc. wyższy od wygenerowanego w 2023 roku. Marża brutto wyniosła 58,8 proc. w 2024 roku, co oznacza wzrost o 2,5 pp. w stosunku do 2023 roku.
"Taki wynik na marży został osiągnięty poprzez zmniejszenie ilości udzielonych rabatów" - napisano.
Zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego w IV kwartale 2024 roku wyniósł 116,6 mln zł i był wyższy o 18,9 proc. od wygenerowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Marża brutto w IV kwartale 2024 wyniosła 62,0 proc., co oznacza wzrost o 5,3 pp. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. (PAP Biznes)
alk/ ana/