Grupa Wittchen miała w II kw. 2025 r. 17,5 mln zł EBITDA

Grupa Wittchen miała w II kw. 2025 roku 17,5 mln zł EBITDA - podała spółka w komunikacie. Przychody grupy wyniosły 112,2 mln zł wobec lipcowych szacunków na poziomie 113,4 mln zł.


Wynik EBITDA wypracowany w II kw. wyniósł 17,5 mln zł (-28,4 proc. rdr), skonsolidowany zysk netto sięgnął 5,4 mln zł (-53,8 proc. rdr), a EBIT wyniósł 9,4 mln zł (-43 proc. rdr).

W całym I półroczu, wynik EBITDA wyniósł 29,3 mln zł (-24 proc. rdr), zaś skonsolidowany zysk netto sięgnął 9,7 mln zł (-42 proc. rdr). Rentowność grupy pozostawała pod presją z uwagi na konkurencyjne otoczenie rynkowe oraz zachowania zakupowe konsumentów.

Grupa poinformowała, że choć większość przychodów Wittchen wciąż generowana jest na rynku krajowym, coraz większy udział w całkowitej sprzedaży mają wpływy ze sprzedaży poza granicami Polski. W samym drugim kwartale 2025 roku stanowiły one 21,3 proc. łącznych przychodów (wobec 17,4 proc. rok wcześniej).

"To efekt inwestycji w umacnianie rozpoznawalności marki Wittchen oraz produktów grupy wśród klientów na rynkach zagranicznych, zarówno na platformach marketplace, jak i dzięki działalności własnych sklepów online i salonów stacjonarnych. Wg stanu na koniec czerwca 2025 roku, Grupa Wittchen prowadziła sprzedaż poprzez 8 własnych e-sklepów (wliczając Polskę), 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz łącznie 25 salonów stacjonarnych (własnych i partnerskich) w 7 krajach poza Polską" - napisano w komunikacie.

Jędrzej Wittchen, prezes grupy uważa, że inwestycje w rozwój sprzedaży zagranicznej przynoszą efekty.

"Osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży eksportowej zarówno w drugim kwartale, jak i w całym półroczu tego roku. Aktywnie pracujemy nad tym, aby był to trwały trend. Wzrosty na rynkach zagranicznych cieszą tym bardziej, jeżeli zdamy sobie sprawę, na jak bardzo konkurencyjnych rynkach działamy. Rywalizujemy na nich nie tylko z uznanymi markami globalnymi, ale także z towarami sprowadzanymi do Europy za pośrednictwem azjatyckich platform" - dodał prezes.

Wskazał również, że agresywny marketing i polityka cenowa niektórych konkurentów zmuszają grupę do ciągłego uatrakcyjniania oferty, zaś klienci chętniej realizują mniejsze pojedyncze zamówienia, co ma wpływ na osiągane marże.

Marża brutto na sprzedaży, wypracowana przez grupę Wittchen w pierwszym półroczu 2025 roku, wyniosła 61,4 proc. i była o 1,5 pkt proc. niższa niż rok wcześniej.

Jak podano, wśród działań mających na celu poprawę efektywności działalności grupy WITTCHEN w dłuższym terminie jest m.in. planowana rozbudowa własnego centrum logistycznego w Palmirach koło Warszawy, gdzie znajduje się także siedziba spółki.

"Zgodnie z tym co zapowiadaliśmy wcześniej, prowadzimy prace projektowe i jesteśmy coraz bliżej uzyskania decyzji środowiskowej dla naszej inwestycji w Palmirach. Projekt centrum logistycznego dostosowaliśmy do planów rozbudowy węzła drogi S7, który powstanie tuż obok naszego terenu. Według obecnych założeń, prace budowlane planujemy rozpocząć wiosną przyszłego roku i zakładamy, że mogą one potrwać do połowy 2027 roku" – powiedział cytowany w komunikacie Marcin Szyguła, dyrektor finansowy (CFO) Wittchen. (PAP Biznes)

mbi/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5770 0,50%
1 EUR 4,2687 0,27%
1 GBP 4,8863 0,19%
100 JPY 2,4400 -0,21%
1 USD 3,6363 0,79%