Profil:
Wittchen SAGrupa Wittchen miała w III kw. 2025 r. 21,3 mln zł EBITDA, wobec 18,9 mln zł konsensusu
Grupa Wittchen miała w III kw. 2025 roku 21,3 mln zł EBITDA - podała spółka w raporcie kwartalnym. Przychody grupy wyniosły 119,8 mln zł i były zgodne z wcześniejszymi szacunkami spółki. Wynik EBITDA był o 12,5 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes.
Zysk operacyjny w III kw. wyniósł 13,1 mln zł, wobec 11 mln zł konsensusu.
Zysk netto j.d. wyniósł 8,9 mln zł i był wyższy 18,6 proc. od konsensusu PAP Biznes.
Grupa poinformowała, że do wzrostu przychodów w trzecim kwartale tego roku najbardziej przyczyniła się sprzedaż zagraniczna, która sięgnęła 26,1 mln zł (+12 proc. rdr), podczas gdy sprzedaż na rynku krajowym wyniosła 93,6 mln zł (+2 proc. rdr). Jednocześnie, systematycznie rośnie udział kanału e-commerce w przychodach – w minionym kwartale sprzedaż online odpowiadała za 54 proc. łącznej sprzedaży (wobec 47 proc. w analogicznym okresie 2024 roku).
Marża brutto na sprzedaży osiągnięta przez Grupę Wittchen w trzecim kwartale wyniosła 62,4 proc. wobec 60,1 proc. przed rokiem. Wskazano, że przełożyło się to pozytywnie na rentowność operacyjną – zysk z działalności operacyjnej przekroczył 13,1 mln zł (+14 proc. rdr).
"Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami stopniowo zmieniamy nasz mix produktowy. Obecnie główną kategorię stanowią walizki, odpowiadające za około 50 proc. sprzedaży. W tym segmencie panuje bardzo silna konkurencja cenowa, szczególnie ze strony azjatyckich platform handlowych. Chcemy skoncentrować się na grupach produktowych o wyższej marżowości i pracujemy m.in. nad wzmocnieniem linii wyrobów ze skóry. Jednocześnie musimy utrzymywać koszty w ryzach, dlatego m.in. optymalizujemy poziom zapasów" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym dyrektor finansowy spółki, Marcin Szyguła.
Wartość zapasów Grupy WITTCHEN na koniec trzeciego kwartału tego roku wyniosła 129,1 mln zł i była o 8 proc. niższa niż kwartał wcześniej, ale zarazem o 8 proc. wyższa niż przed rokiem.
"Czwarty kwartał, szczególnie sezon przedświąteczny, to najważniejszy okres w naszej branży. Chcemy go dobrze wykorzystać budując wynik, ale również dalej zmniejszać poziom zapasów. Celem jest polepszenie cash flow i zmniejszenie zobowiązań, a jednocześnie uwolnienie przestrzeni na nowe kolekcje. Równolegle trwają przygotowania do rozbudowy naszego centrum logistycznego w Palmirach. Zakończenie tej inwestycji planujemy w 2027 roku. Pozwoli to również obniżyć koszty logistyki. Szacujemy, że inwestycja ta zwróci się w okresie około sześciu–siedmiu lat" - dodał Szyguła.
Wyniki Grupy Wittchen narastająco za dziewięć miesięcy tego roku pozostawały pod wpływem słabszego pierwszego półrocza. Przychody ze sprzedaży od początku roku sięgnęły 325,7 mln zł (+1 proc. rdr), wynik EBITDA wyniósł 50,6 mln zł (-13 proc. rdr), zaś zysk netto 18,6 mln zł (-27 proc. rdr). (PAP Biznes)
mcb/ asa/