Profil:
ING Bank Śląski SAING Bank Śląski planuje ROE ok. 19 proc., chce przeznaczać na dywidendę do 75 proc. zysku netto
ING Bank Śląski planuje, że wskaźnik ROE, po korekcie o MCFH, wyniesie ok. 19 proc., wskaźnik C/I będzie na poziomie ok. 37 proc., a na dywidendę trafiać ma do 75 proc. zysku netto - poinformował bank w strategii przedstawiając długoterminowe ambicje finansowe.
Plan wskaźnika C/I nie uwzględnienia podatku bankowego.
W przypadku ambicji biznesowych ING przyjął perspektywę 2035 roku.
Bank w kredytach hipotecznych zamierza osiągnąć około 2,5 krotny wzrost wolumenu z poziomu 61 mld zł w 2024 roku. Zakłada również wzrost udziału rynkowego w kredytach konsumenckich do ponad 8 proc. z niecałych 5 proc. w 2024 roku. ING chce osiągnąć ponad 2 krotny wzrost wartości kredytów korporacyjnych z poziomu 96 mld zł w 2024 roku. W leasingu dla przedsiębiorstw zakłada wzrost udziału w rynku do 5 proc. z 1 proc. w 2024 roku.
Bank chce osiągnąć ponad 2 krotny wzrost depozytów detalicznych z poziomu 126 mld zł w 2024 roku oraz około 2 krotny wzrost depozytów korporacyjnych w porównaniu z 92 mld zł w 2024 roku.
ING Bank Śląski w segmencie detalicznym w produktach inwestycyjno-emerytalnych zakłada wzrost do ponad 12 proc. udziału rynkowego z 6 proc. w 2024 roku oraz zwiększenie liczby klientów posiadających inwestycje do 1 mln z poziomu 334 tys. w 2024 roku.
Bank planuje osiągnąć ponad 7,5 mln klientów w porównaniu z 5,1 mln w 2024 roku, w tym liczba klientów indywidualnych ma wzrosnąć do ponad 6,6 mln z 4,6 mln w 2024 roku, liczba klientów Private Banking ma osiągnąć poziom ponad 50 tys. w porównaniu z 15 tys. w 2024 roku, a liczba klientów segmentu korporacyjnego ma wzrosnąć do ponad 800 tys. z 573 tys. w 2024 roku. (PAP Biznes)
seb/