InPost ma 12 tys. punktów OOH na Półwyspie Iberyjskim i ponad 7 tys. paczkomatów we Francji
InPost rozbudował swoją sieć w Hiszpanii i Portugalii do ponad 12 000 punktów Out of Home, a we Francji liczba urządzeń Paczkomat przekroczyła 7 tys. - podała spółka w komunikacie prasowym.
"Obecnie posiadamy największą, niezależną sieć własnych punktów OOH na Półwyspie i (...) nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa (...). W ostatnim czasie grupa wzmocniła swoją pozycję na rynkach Mondial Relay przez strategiczne partnerstwa z czołowymi detalistami, takimi jak Lidl, dążąc do rozbudowania swojej sieci logistycznej. Hiszpania i Portugalia to rynki, gdzie e-commerce cieszy się popularnością wśród osób w każdym wieku" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes InPostu Rafał Brzoska.
"InPost na rynkach Mondial Relay dostarczył w 2024 roku 266,6 mln, a sama sieć wzrosła o 50 proc." - napisano w komunikacie.
Jak wskazano, wzrost był głównie napędzany przez segment B2C, który wzrósł o 28 proc. Dodano, że większa część wolumenów jest teraz obsługiwana przez urządzenia Paczkomat – w IV kw. wolumen APM wzrósł o 80 proc. rdr.
Sieć out-of-home na wszystkich rynkach Mondial Relay wzrosła o 18 proc. rdr, osiągając ponad 31.000 lokalizacji. W ubiegłym roku zostało zainstalowanych ok. 4.000 nowych maszyn Paczkomat, osiągając łącznie 9.200 urządzeń.
Na koniec 2024 r. grupa posiadała ponad 82 000 punktów dostawy OOH w Europie, w tym prawie 47.000 urządzeń Paczkomat i 35.000 punktów PUDO w dziewięciu krajach (Belgia, Francja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania i Wielka Brytania). (PAP Biznes)
mcb/ ana/