InPost zakłada, że rynek e-commerce w Polsce nie wzrośnie w IV kw. o więcej niż 5 proc.
InPost zakłada, że w czwartym kwartale 2025 roku rynek e-commerce w Polsce nie wzrośnie o więcej niż 5 proc. rok do roku - poinformował prezes InPostu Rafał Brzoska.
"Jest bardzo duży mix kompletnie rozbieżnych sygnałów. Więcej jest takich pokazujących, że nikt nic nie wie. Przykładowo październik był u nas powyżej naszych oczekiwań, z pierwszych danych z listopada, które do nas przychodzą, wynika, że jest poniżej oczekiwań, zwłaszcza sklepów internetowych. Mamy do czynienia z sinusoidą. Październik był trochę lepszy, listopad może będzie trochę słabszy, grudzień może będzie znowu lepszy" - powiedział podczas piątkowej konferencji prezes InPostu, pytany o oczekiwania dotyczące rynku e-commerce w czwartym kwartale.
"Założyliśmy w naszych wewnętrznych prognozach, że rynek nie wzrośnie w czwartym kwartale o więcej niż 5 proc. rok do roku" - dodał.
InPost spodziewa się w całym 2025 roku wzrostu skorygowanej EBITDA o kilkanaście procent. Wzrost wolumenu grupy w czwartym kwartale może być na poziomie wysokich dwudziestu kilku procent.
W Polsce InPost przewiduje wzrost wolumenu w okolicach wysokiego jednocyfrowego procentu, który w IV kwartale 2025 r. nadal będzie przewyższał tempo wzrostu branży e-commerce.
Na rynku międzynarodowym, uwzględniając konsolidację Yodel, prognozowany jest około 70-procentowy wzrost wolumenu. (PAP Biznes)
pr/ ana/