Profil:
JSW SAJSW SA (62/2024) Wybór doradcy restrukturyzacyjnego do przygotowania planu restrukturyzacyjnego Spółki i jej Grupy Kapitałowej, podjęcie decyzji o zatwierdzeniu planu, wybór doradcy restrukturyzacyjnego do wdrożenia planu restrukturyzacyjnego - ujawnieni
Raport bieżący 62/2024
Zarząd Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. ["Spółka", "JSW"] informuje, iż w dniu dzisiejszym, tj. 25 listopada 2024 roku Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy z wykonawcą AT Kearney Sp. z o.o., której przedmiotem będzie usługa wsparcia Zarządu JSW S.A. przy wdrożeniu "Planu Strategicznej Transformacji JSW S.A." z uwzględnieniem spółek zależnych, opracowanego przy współudziale AT Kearney Sp. z o.o. Niniejsza decyzja rozpoczyna proces wdrożenia "Planu Strategicznej Transformacji JSW S.A." z uwzględnieniem spółek zależnych.
Przedmiotowa informacja została opóźniona w dniu 9 września 2024 roku, na podstawie art. 17 ust 1 i 4 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] Nr 596/2014 z dnia 16 kwietna 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE [Rozporządzenie MAR].
Rada Nadzorcza JSW przyjęła "Plan strategicznej transformacji Jastrzębskiej Spółki Węglowej" z uwzględnieniem spółek zależnych. Plan został przygotowany przez Zarząd Spółki z udziałem doradców zewnętrznych i kluczowych pracowników. Plan jest odpowiedzią na sytuację spółki na którą złożyły się m.in.
- malejące ceny węgla koksowego,
- rosnąca podaż niskokosztowego węgla koksowego spoza Europy,
- malejący popyt na węgiel koksowy w Europie w związku ze zmniejszaniem wielkopiecowej produkcji stali i zamykaniem koksowni,
- malejące wydobycie węgla koksowego w JSW przy wzroście kosztów i wydatków na inwestycje w latach 2021-2023.
Plan zakłada realizację zadań w kluczowych blokach:
Efektywna Kopalnia to inicjatywy pogrupowane w obszary, których realizacja ma na celu wydłużenie efektywnego czasu pracy kompleksów ścianowych i wzrost wydobycia.
- nowy proces planowania robót przygotowawczych dla wszystkich kopalni,
- nowe procesy monitorowania postępu robót przygotowawczych,
- zmiany w procedurach odbioru robót przygotowawczych,
- ustalenie nowych kluczowych wskaźników efektywności [KPI] dla robót przygotowawczych,
- optymalizacja prac likwidacyjnych i wycofywania sprzętu po zakończeniu prac na ścianach.
Planowanie i prowadzenie robót eksploatacyjnych, w tym m.in:
- nowe plany eksploatacji ścian na kopalniach,
- optymalizacje kierowania stropem w ścianach,
- optymalizacja doboru sekcji obudów zmechanizowanych do charakterystyki pokładu,
- zapewnienie sprawności technicznej obudów zmechanizowanych,
- minimalizacja czasu przekładek,
- optymalizacja odstawy.
Planowanie czasu pracy, w tym:
- optymalizacja liczebności pracowników w brygadach i liczebności brygad ścianowych,
- optymalizacja transportu załóg i materiałów,
- optymalizacja logistyki materiałów,
- poprawa warunków pracy w podwyższonej temperaturze poprzez zmiany w systemach klimatyzacji.
Efektywne utrzymanie majątku produkcyjnego, w tym:
- zmiany w metodach konserwacji maszyn i urządzeń,
- usprawnienie gospodarki środkami produkcji i materiałów,
- standaryzacja maszyn i urządzeń stosowanych w kopalniach JSW.
Efekty wdrożenia inicjatyw z obszaru Efektywna Kopalnia powinny zaowocować wydobyciem węgla koksowego w wysokości 14,5 mln ton w perspektywie 2026 roku. Szacunkowa dodatkowa marża na wydobyciu z tego tytułu powinna wynieść ok. 500 mln PLN w 2025 roku, 1,6 mld PLN w 2026 roku oraz 2,1 mld PLN w 2027 roku.
Skuteczna realizacja inicjatyw w obszarze wydobycia uzależniona jest od skutecznego przeprowadzenia programu wdrożenia oraz realizacji inicjatyw wspierających m.in. inicjatyw w obszarze transferu wiedzy i uczącej się organizacji.
Kolejny blok inicjatyw, poza obszarem wydobycia, obejmuje oszczędności w zakupach i wydatkach inwestycyjnych. Inicjatywy w obszarze zakupów obejmują takie działania jak poprawa gospodarki materiałowej, agregacja kontraktów, wydłużenie czasu trwania umów, korzystanie z umów ramowych, konsolidacja zakupów w centralnej funkcji zakupowej i prowadzenie ciągłego monitorowania i oceny dostawców. Agregacja kontraktów z dostawcami pomiędzy zakładami zarówno w obszarze CAPEXU jak i OPEXU, wydłużenie czasu trwania umów oraz wdrożenie umów ramowych, zmiana warunków postępowań przetargowych, czy aktualizacja głównego narzędzia zakupowego, to tylko niektóre z inicjatyw, które docelowo pozwolą na oszczędność rzędu 600 mln złotych każdego roku. To działania, które przyniosą wieloletni, powtarzalny efekt. Natomiast weryfikacja i zatrzymanie niepotrzebnych wydatków CAPEX oraz budowa modelu poprawy ich nadzoru powinna przynieść jednorazowy efekt w postaci 1,5 mld zł oszczędności.
Następnym blokiem przyjętego "Planu strategicznej transformacji Jastrzębskiej Spółki Węglowej" z uwzględnieniem spółek zależnych będzie optymalizacja funkcji wsparcia we wszystkich spółkach Grupy Kapitałowej JSW. Pozytywne skutki zostaną osiągnięte poprzez efekt synergii w ramach grupy kapitałowej i wyniosą ok. 100 mln PLN rocznie ale zmaterializują się dopiero w 2027 roku.
W celu realizacji Planu w spółce powołane zostanie Biuro Zarządzania Programem Wdrożenia, którego zadaniem będzie zarządzanie i wsparcie merytoryczne programu transformacji, koordynacja zespołów wdrożeniowych, monitorowanie i raportowanie wpływu i postępu prac oraz zarządzanie ryzykami.
Spółka, mając na uwadze dostosowanie prowadzonej działalności do aktualnej i prognozowanej sytuacji na rynku węgla koksowego i koksu, opracowała i przyjęła także Plan obejmujący inicjatywy i działania mające na celu wzrost efektywności produkcji, ograniczenie kosztów funkcjonowania oraz usprawnienie organizacyjne i techniczne. Ujęte w Planie inicjatywy i działania mają na celu poprawę płynności finansowej Spółki oraz Grupy Kapitałowej JSW. Plan ten został opracowany przez wewnętrzny interdyscyplinarny Zespół. Spodziewane efekty wdrożenia przyjętych inicjatyw i działań w GK JSW oszacowane zostały w wysokości ok. 529 mln zł w 2024 r. a w kolejnych latach uwzględnione zostały w sumarycznych wartościach przedstawionych w opisie.
Wszystkie działania w tych obszarach zgodnie z Planem Strategicznej Transformacji mają w latach 2025, 2026 i 2027 przynieść Spółce łącznie szacowane 8,5 mld zł pozytywnych skutków finansowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Subject:
Selection
of a restructuring
consultant to
prepare a
restructuring plan for the
Company and its Group,
decision on the
plan's approval and
implementation, selection of a restructuring consultant to implement the
restructuring plan -
disclosure of
delayed inside information.
Legal basis:
Article17[1]
of the MarketAbuse Regulation - inside
information
Body of the report:
The
Management Board of Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. [_quot;Company_quot;, _quot;JSW_quot;]
hereby reports that today, i.e.
25 November 2024, the
Company's Supervisory Board
adopted a resolution on
giving consent to
conclude an agreement with the
contractor AT
Kearney Sp. z o.o., to
provide the service of
supporting the JSW S.A.
Management Board in the
implementation of the "Strategic
Transition Plan of JSW S.A. and
its subsidiaries",
developed with the
participation of AT
Kearney Sp. z o.o.
This decision begins the
process of
implementing the "Strategic
Transition Plan of JSW S.A. and
its subsidiaries".
The
foregoing information was
delayed on 9
September 2024
pursuant to
Article 17[1] and [4] of
Regulation [EU] No. 596/2014 of
the European
Parliament and of the
Council of 16
April 2014 on Market
Abuse and
Repealing Directive 2003/6/EC of
the European
Parliament and of the
Council and
Commission Directives
2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC [MarketAbuse
Regulation].
JSW's
Supervisory
Board has adopted
the "Strategic
Transition Plan of Jastrzębska
Spółka Węglowa and
its subsidiaries". The Plan
has been prepared by the
Company's Management Board with
the participation
of external
consultants and
key employees. The Plan
is a
response to the
company's situation,
which is affected, among
other things, by:-
declining
coking coal prices,-
growing
supply
of low-cost coking
coal from
outsideEurope,-
decreasing
demand
for coking coal
in Europe due
to declining blast
furnace steel production and
coking plant
closures,-
JSW's
declining coking coal output
with rising costs
and investment
spending in 2021-2023.
The
Plan
calls for
implementation of
tasks in
key blocks:
Efficient
Mine is
a group of
initiatives grouped
into areas, the
implementation of
which is aimed at extending the
effective operating time of
longwall shearers and
increasing output.-
a
new development work planning process for all mines,-
new
processes for
monitoring the
progress of development
work,-
changes
in
the procedures
for acceptance
of development works,-
establishing
new key
performance
indicators [KPIs] for development
works,-
optimization
of
closure works
and decommissioning
of equipment after
completion of
working longwalls.
Planning
and
conducting mining work,
including,
among others: -
new
longwall mining plans at
the mines,-
optimization
of
roof control
in longwalls,-
optimization
of
the selection
of powered support
sections according to the
characteristics of the
seam,-
ensuring
the
technical efficiency
of powered supports,-
minimizing
equipment relocation time,-
optimization
of coal haulage.
Work
time planning,
including:-
optimization
of
the number
of workers
in crews and
the number
of longwall crews,-
optimization
of
transportation
of crews
and materials,-
optimization of
material logistics,-
improvement
of
working conditions
at elevated temperatures through changes
in air conditioning
systems.
Effective
maintenance
of production assets,
including:-
changes
in
maintenance methods
for machinery
and equipment,-
improvement
of
the management of
production inputs and materials,-
standardization
of
machinery
and equipment used
in JSW mines.
The
effects of implementation
of initiatives
from the Efficient
Mine area should result in
coking coal production of 14.5
million tons by 2026. The
estimated resulting additional mining margin should
be approx.
PLN 500 million
in 2025, PLN 1.6
billion in 2026 and 2.1
billion in 2027.
The
successful implementation of
initiatives in themining
area depends on the
successful execution of the
implementation program and the
implementation of
supporting initiatives,
i.e.: initiatives
in the area
of knowledge transfer
and the learning
organization.
Another
block
of initiatives,
outside the
mining area,
includes savings in
purchasing and
capital expenditures.
Initiatives in the
area of
purchasing include activities such
as improving
materials management,
aggregating contracts,
extending contract duration,
using framework agreements,
consolidating purchasing into a
central purchasing
function and
conducting continuous supplier
monitoring and
evaluation. Aggregation of
supplier contracts between units
in both
CAPEX and OPEX,
extending the term of
contracts and
implementing framework agreements,
changing the
terms of
bidding procedures,
or updating the
main purchasing tool,
are just some of the
initiatives that will ultimately save approx.
PLN 600 million each
year.
These are measures that will have
a multi-year,
repeatable effect. In
turn,
reviewing and
stopping unnecessary CAPEX
spending and
building a model for
improving their supervision should have
a one-off effectof
PLN 1.5 billionin
savings.
The
next block of the
adopted _quot;Strategic
Transformation Plan of
Jastrzębska Spłka Węglowa and
its subsidiaries"
will be the
optimization of
support functions in
all JSW Group
companies.The
positive effects will
be achieved through
synergies within the
group and
will amount to approx. PLN 100
million per year
but will materialize
only in 2027.
To
implementthe Plan,
an Implementation Program
Management Office
will be
established at the
comany to manage
and provide
substantive support for the
transformation program,
coordinate implementation teams,
monitor and report on the
impact and
progress of the
work, and
manage risks.
With
a
view to
dapting its operations to the
current and
forecast situation in the
coking coal and
coke market, the Company
has also developed and
adopted a Plan
that includes initiatives and
activities aimed at increasing production efficiency,
reducing operating costs, and
organizational and
technical improvements. The
initiatives and
activities included in the Plan
are aimed at improving the
liquidity of the Company and the
JSW Group.
The Plan has been
developed by
an internal interdisciplinary
team. The expected
effects of
implementing the
adopted initiatives and
measures in the JSW
Group are estimated at approx.
PLN 529 million
in 2024 and in
subsequent years are included in
the totals presented
in the description.
All
activities
in these areas,
in accordance
with the Strategic
Transition Plan of JSW and
its subsidiaries,
are to
bring the Company in
total an approx. PLN
8.5 billion
of positive
financial effects in 2025, 2026
and 2027.
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz