Juo pozyskuje 4 mln euro w rundzie seed na rozwój technologii do subskrypcji produktów
Polski startup Juo pozyskał 4 mln euro w rundzie seed, której przewodził Market One Capital, przy udziale m.in. Peak, Lakestar i aniołów biznesu. Firma buduje platformę umożliwiającą biznesom sprzedaż produktów fizycznych w modelu subskrypcyjnym - poinformowała spółka w komunikacie.
Według prognoz, do 2030 roku łączna wartość sprzedaży w modelu subskrypcji ma osiągnąć 3,5 biliona dolarów, a produkty fizyczne już dziś odpowiadają za około 40 proc. rynku.
Juo dostarcza technologię, która umożliwia biznesom wykorzystanie potencjału subskrypcji produktów fizycznych. Platforma upraszcza uruchomienie i obsługę sprzedaży w tym modelu: od cyklicznych zamówień suplementów, kosmetyków lub karmy dla zwierząt, po bardziej skomplikowane modele, jak hybrydowe subskrypcje cyfrowo-fizyczne elektroniki czy sprzętu medycznego.
"Wiele biznesów nie zdaje sobie sprawy, że mogą sprzedawać w modelu subskrypcyjnym, mimo że sam model wyszedł już daleko poza treści cyfrowe. Brakuje jednak narzędzi do obsługi złożonego procesu sprzedaży produktów fizycznych, w tym różnych wariantów, cen i częstotliwości dostaw. Dlatego zbudowaliśmy platformę, która pozwala łatwo zarządzać całą logiką biznesową" – mówi Leszek Zawadzki, co-founder i CEO Juo.
Z platformy korzysta dziś kilkaset marek z Europy i Ameryki Północnej. Wśród nich m.in. Mother’s Earth, Meowbox, Impossibrew, Boerschappen, Guud, Yummygums i Natulim. W Polsce to m.in. Your KAYA, MOG, Supersonic i Nutridome. W sumie dzięki Juo przetwarzają transakcje warte kilkaset milionów złotych rocznie i utrzymują ponad pół miliona subskrypcji klientów końcowych.
"Subskrybenci to najbardziej lojalni klienci. Widzimy to bardzo wyraźnie – jeśli marka wprowadzi dopasowaną ofertę subskrypcyjną, zbuduje silną retencję. Pracujemy bezpośrednio z zespołami e-commerce, które z miesiąca na miesiąc widzą zmiany – bardziej przewidywalne przychody i silniejsze relacje z klientami" – dodaje Alina Prelicz, współzałożycielka i COO Juo.
Na rozwój platformy Juo pozyskało 4 mln euro w rundzie seed, której przewodził Market One Capital. Finansowanie zapewniły też fundusze Peak, BADideas, SMOK Ventures, FJ Labs i Lakestar, oraz aniołowie biznesu – m.in. Marek Gut (współzałożyciel Your KAYA), Mark Ransford, Maciej Zawadziński i Louis Pfitzner.
Dzięki nowemu finansowaniu Juo będzie rozszerzać możliwości platformy dla programistów, zespołów operacyjnych oraz agentów AI. Firma rozwija obsługę MCP (Model Context Protocol), które umożliwią systemom AI bezpośrednie zamawianie i zarządzanie subskrypcjami użytkowników.
"Technologia, nad którą pracujemy, będzie ważnym elementem następnego etapu rozwoju e-commerce. Systemy AI, takie jak ChatGPT, nie będą łączyć się z każdym sklepem osobno, lecz korzystać z otwartych standardów, takich jak MCP. Naszym zadaniem jest dostarczenie brakującej warstwy do obsługi subskrypcji produktów fizycznych, tak aby AI mogła od razu wykonywać konkretne działania, bez konieczności dodatkowej integracji po stronie sklepu" – mówi Paweł Tatarczuk, współzałożyciel i CTO Juo. (PAP Biznes)
pr/