Kino Polska po stronie przychodowej chce mniejszej zależności od polskiego rynku

Kino Polska po stronie przychodowej chce mniejszej zależności od polskiego rynku, ponadto ocenia, że konkurencja na krajowym rynku telewizji jest bardzo mocna, co wymaga dużej uważności po stronie inwestycyjnej - poinformowała podczas wideokonferencji dyrektor finansowa, Katarzyna Woźnicka.


"Planujemy w tym segmencie (reklamy) mocne wsparcie, jak i również zmiany w programingu, zmiany w inwestycjach, które będą wymagały o wiele wyższych nakładów inwestycyjnych przy okazji rezygnacji z koncesji naziemnej i pozostania tylko przy koncesji satelitarno-kablowej. Także koniec roku, jak i początek przyszłego roku będziemy mieli dużo większych inwestycji jeśli chodzi o content, ale też wsparcie zarówno w promocji, jak i w marketingu" - powiedziała dyrektor finansowa, Katarzyna Woźnicka.

Dodała, że spółka pracuje nad tym, by po stronie przychodowej być mniej zależną od przychodów w Polsce.

"Jeśli chodzi o przychody z rynków zagranicznych, to jest 29 proc. (...) Pracujemy nad tym mocno też, żeby zdywersyfikować trochę te przychody i być mniej zależnym od przychodów na terytorium Polski" - wskazała.

"Wierzymy, że Zoom TV ma potencjał rozwoju na międzynarodowym rynku, ponieważ jest to bardzo interesujący kanał dla młodych generacji i dla nowych widzów" - dodał członek zarządu Erwan Luherne.

Ponadto wskazał, że na ten moment spółka uważa, że jest za wcześnie, żeby dzielić się informacjami na temat oferty dla rynków zagranicznych. Wskazał jednak, że intencją Kina Polska jest zachować rozrywkowy charakter kanału Zoom TV.

Luherne zapowiedział również duże inwestycję w segment produkcji w 2026 roku.

"Mogę zapewnić, że będziemy inwestować znacznie w 2026 roku" - powiedział.

Woźnicka wskazała z kolei, że rynek polski wymaga bardzo dużej uważności w kontekście inwestycji.

"Operujemy na dość ryzykownym i konkurencyjnym rynku. Przede wszystkim rynek polski, od którego jesteśmy mocno zależni, jest rynkiem dosyć zatłoczonym. Wymaga bardzo dużej uważności, jeśli chodzi (...) koszty inwestycji w zasoby programowe. To, co obserwujemy na rynku, to o wiele większa konkurencyjność jeśli chodzi o kanały linearne, nie tylko ze strony streamingu, ale też z pozostałych kanałów linearnych. Musimy bez przerwy dostosowywać swoją ofertę do tego rynku" - powiedziała dyrektor finansowa.

"Na podstawie pierwszego półrocza nasze flagowe produkty, marki Kino Polska, jak również Zoom TV, wymagają kolejnych nakładów inwestycyjnych. Ten rynek jest coraz trudniejszy, wymaga o wiele więcej. Przed nami rebranding Zoom TV, mocne inwestycje w bibliotekę Zooma, ale też wsparcie marketingowe, (...) jak również wejście na rynki międzynarodowe. To jest przed nami w następnych kwartałach i to będzie miało mocny wpływ też na poziom gotówki, który jest wymagany do wsparcia tych działań" - dodała. (PAP Biznes)

mcb/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5416 -0,08%
1 EUR 4,2627 -0,10%
1 GBP 4,9180 -0,33%
100 JPY 2,4728 -0,08%
1 USD 3,6421 -0,99%