Konsultacje ws. dopłat do rowerów elektrycznych do 25 lutego - NFOŚiGW
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedstawił do konsultacji społecznych projekt programu "Mój rower elektryczny" z budżetem 50 mln zł - poinformował fundusz. Konsultacje potrwają do 25 lutego.
"Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedstawił do konsultacji społecznych projekt programu +Mój rower elektryczny+. Program przyczyni się do poprawy jakości powietrza i promocji aktywności wśród społeczeństwa" - napisał fundusz na stronie.
Dodał, że opinie i uwagi pozwolą przygotować najlepsze możliwe rozwiązania dla przyszłych beneficjentów. Konsultacje potrwają do 25 lutego.
Program ma być realizowany w latach 2025-2029 i dotyczyć wsparcia zakupu nowych rowerów elektrycznych, elektrycznych rowerów transportowych (cargo) i elektrycznych wózków rowerowych, a budżet programu wyniesie do 50 mln zł.
"Planowana wartość wskaźnika osiągnięcia celu wynosi co najmniej 17 333 szt. pojazdów" - napisano. Dodano, że finansowane ma być do 50 proc. kosztów kwalifikowanych zakupu nowego roweru elektrycznego, lecz nie więcej niż 2500 zł., a w przypadku roweru elektrycznego transportowego (cargo) oraz nowego elektrycznego wózka rowerowego - nie więcej niż 4500 zł.
"Kwalifikowane do dofinansowania są pojazdy wyprodukowane w UE i posiadające certyfikat CE" - zaznaczono.
Dodatkowo bateria musi być zgodna z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2023/1542 i posiadać oznaczenie CE.
28 stycznia wiceprezes NFOŚiGW Paweł Augustyn powiedział dziennikarzom, że Na początku II kwartału może być ogłoszony program dotacji do zakupu roweru elektrycznego, z pulą ok. 50 mln zł. Dodał, że rozważane dopłaty to 2.500 zł do zwykłego e-roweru i 4.500 zł dla wersji cargo.
Przedstawiciele NFOŚiGW wyjaśniali, że program "Mój rower elektryczny" można nazwać pilotażem - program w pierwszym kroku skupi się na osobach fizycznych.
Pilotaż ma być finansowany z funduszu niskoemisyjnego transportu.
Zgodnie z pierwotnymi założeniami, program dopłat do zakupu rowerów elektrycznych miał być finansowany ze środków unijnych Funduszu Modernizacyjnego, ale zgody nie udzielił Europejski Bank Inwestycyjny. (PAP Biznes)
jz/ osz/