Profil:
Kruk SAKRUK SA (24/2025) Powołanie dotychczasowego Zarządu KRUK S.A. na kolejną kadencję
Raport bieżący 24/2025
Zarząd KRUK S.A. (Spółka, Emitent) informuje, że w dniu 27 marca 2025 roku Rada Nadzorcza Emitenta podjęła uchwały o powołaniu z dniem 27 marca 2025 roku Zarządu Spółki na nową, wspólną, 3-letnią kadencję.
Zarząd Spółki został powołany na nową kadencję w niezmienionym składzie:
1. Piotr Krupa - Prezes Zarządu,
2. Piotr Kowalewski - Członek Zarządu,
3. Adam Łodygowski - Członek Zarządu,
4. Urszula Okarma - Członkini Zarządu,
5. Michał Zasępa - Członek Zarządu
Informacje o powołanych Członkach Zarządu:
Piotr Krupa
Piotr Krupa jest Prezesem Zarządu KRUK S.A. od 2003 r. i współzałożycielem Spółki.
Karierę zawodową rozpoczął w 1997 r. jako wspólnik w spółce cywilnej "Kuźnicki i Krupa", której wspólnikiem pozostawał do 2004 r.
W 1996 r. ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1997-2000 odbył aplikację sądową. Jest radcą prawnym.
Zasiadał w radzie nadzorczej Związku Przedsiębiorstw Finansowych (2006-2012). Od 2019 r. pełni funkcję przewodniczącego Rady Uczelni Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Członek Rady Programowej polskiego oddziału ONZ Global Compact Network Poland, działającej na rzecz tworzenia i realizacji strategii, misji i celów United Nations Global Compact Network Poland oraz wspierającej realizację Agendy 2030. Do września 2024 jeden z reprezentantów Rady Emitentów powołanych przez GPW w Warszawie. W 2024 roku dołączył do 30% Club Poland, wspierając tym samym założenia kampanii, której celem jest zwiększenie reprezentacji kobiet na najwyższych szczeblach zarządzania w polskich spółkach giełdowych. Aktywnie uczestniczy w konferencjach i wydarzeniach dotyczących branży zarządzania wierzytelnościami oraz przemian społeczno-gospodarczych.
Piotr Krupa jest prezesem zarządu Krupa Fundacja Rodzinna, która nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec KRUK SA. Piotr Krupa nie uczestniczy w innej spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej, jak również nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej, jako członek jej organu. Piotr Krupa nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
Piotr Kowalewski
Piotr Kowalewski jest Członkiem Zarządu KRUK S.A. od maja 2020 r.
Karierę zawodową rozpoczął w 2004 r. na stanowisku specjalisty ds. analiz w KRUK S.A. Do 2008 r. kierował pierwszym operacyjnym Działem Analiz w Spółce. Następnie objął Departament Pakietów Własnych, gdzie współtworzył i był odpowiedzialny za wdrożenie strategii ugodowej. Od 2015 r. dyrektor ds. zarządzania wierzytelnościami odpowiedzialny za tworzenie i nadzór nad strategią w ramach pakietów detalicznych w Grupie Kapitałowej KRUK, w tym zarządzanie zarówno procesami polubownymi, jak i sądowymi, a także współpracę z dyrektorami operacyjnymi wszystkich krajów wchodzących w skład Grupy. Piotr Kowalewski ukończył ekonometrię menedżerską na ówczesnej Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) w 2004 r. oraz informatykę i zarządzanie na Politechnice Wrocławskiej w 2006 r. Absolwent podyplomowych studiów w Wyższej Szkole Bankowej na kierunku psychologia w biznesie. Piotr Kowalewski nie prowadzi działalności, która byłaby konkurencyjna w stosunku do działalności Emitenta oraz nie jest wspólnikiem konkurencyjnej spółki cywilnej lub spółki osobowej ani członkiem organu spółki kapitałowej lub członkiem organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby prawnej. Piotr Kowalewski nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
Adam Łodygowski
Adam Łodygowski jest Członkiem Zarządu KRUK S.A. od listopada 2020 r.
Dr Adam Łodygowski rozpoczął karierę zawodową w obszarze finansów w 2011 r. w banku UniCredit (Londyn) na stanowisku analityka ilościowego odpowiedzialnego za rozwój analityki stochastycznej oraz narzędzi wyceniających produkty pochodne oraz szacujących ryzyko związane z upadkiem kontrahenta (XVA). W latach 2012 i 2014 awansował na kolejne stanowiska, poszerzając swoje kompetencje zarówno z zakresu analizy matematycznej i technologii (IT), jak również menadżerskie. W 2016 r. podjął zatrudnienie w Credit Suisse we Wrocławiu, obejmując odpowiedzialność za grupę analityków ilościowych, statystyków i programistów dostarczających rozwiązania analityczne, narzędziowe i technologiczne do kluczowych obszarów banku. W 2018 r. został dyrektorem grupy analityczno-technologicznej na Polskę, liczącej ponad 130 członków i obsługującej kluczowe linie biznesowe oraz rozwiązania technologiczne w obszarze analizy ilościowej, zarządzania ryzykiem i wycen produktów pochodnych. Od sierpnia do listopada 2020 r. był dyrektorem zarządzającym w obszarze wyceny ryzyka Grupy Kapitałowej KRUK.
Adam Łodygowski w 2005 r. ukończył Politechnikę Poznańską oraz Uniwersytet w Hanowerze (Niemcy) w obszarze metod numerycznych w budownictwie, uzyskując tytuł magistra inżyniera. W latach 2006-2010 studiował i pracował naukowo na Uniwersytecie Stanowym (Louisiana, USA) w obszarze metod numerycznych w mechanice oraz matematyki finansowej, uzyskując odpowiednio tytuły doktora nauk technicznych i magistra matematyki finansowej.
Adam Łodygowski jest prezesem zarządu Fundacji Nasz Klub KW 04, która nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Spółki. Adam Łodygowski nie uczestniczy w innej spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej, jak również nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej, jako członek jej organu. Adam Łodygowski nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
Urszula Okarma
Urszula Okarma jest Członkinią Zarządu KRUK S.A. od 2006 r.
Karierę zawodową rozpoczęła w 1998 r. w koncernie energetycznym w obszarze księgowości. W latach 1999-2001 była kierownikiem działu prewencji w SKK Kredyt S.A. Z KRUK S.A. związana jest od 2002 r., kiedy objęła stanowisko dyrektora departamentu windykacji telefonicznej oraz dyrektora pionu obsługi instytucji finansowych. Urszula Okarma ukończyła kierunek finanse i bankowość na Wydziale Gospodarki Narodowej Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu w 1998 r., uzyskując tytuł magistra. Urszula Okarma nie prowadzi działalności wykonywanej poza spółkami z Grupy Kapitałowej KRUK, jak również nie uczestniczy w innej spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej, jak również nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej, jako członek jej organu. Urszula Okarma nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
Michał Zasępa
Michał Zasępa jest Członkiem Zarządu KRUK S.A. od 2010 r.
Karierę zawodową rozpoczął w firmie doradczej A.T. Kearney sp. z o.o., gdzie pracował w latach 2000-2002. Następnie pracował w firmach zarządzających funduszami private equity, w latach 2003-2004 w Dresdner Kleinwort Wasserstein sp. z o.o., a w latach 2004-2010 w Enterprise Investors sp. z o.o.
Michał Zasępa ukończył Szkołę Główną Handlową w 2000 r., uzyskując tytuł magistra. W latach 1996-1997 studiował zarządzanie na University of Wisconsin, a w 1999 r. w Stockholm School of Economics.
Michał Zasępa nie prowadzi działalności wykonywanej poza Spółkami Grupy KRUK, jak również nie uczestniczy w innej spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej, jak również nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej, jako członek jej organu. Michał Zasępa nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
Podstawa prawna: § 5 pkt. 5 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych [...].
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
Current Report No. 24/2025
Date: March 27th 2025
Subject: Reappointment of KRUK's Management Board for another term
Legal basis: Art. 56.1.2 of the Public Offering Act - Current and
periodic information
Text of the report:
The Management Board of KRUK S.A (the "Company") announces that on March
27th 2025 the Company's Supervisory Board passed resolutions, effective
from March 27th 2025, reappointing the Company's Management Board for a
new joint three-year term.
All members of the Management Board were reappointed for the new term:
1. Piotr Krupa, President of the Management Board
2. Piotr Kowalewski, Member of the Management Board
3. Adam Łodygowski, Member of the Management Board
4. Urszula Okarma, Member of the Management Board
5. Michał Zasępa, Member of the Management Board.
The biographical notes of the Management Board members appointed for the
new term are provided below.
Piotr Krupa
President of the Management Board of KRUK S.A. since 2003, co-founder of
the Company.
He began his professional career in 1997 as a partner in the civil-law
partnership Kuźnicki i Krupa. He remained with the partnership until
2004. In 1996, he graduated from the Faculty of Law and Administration
of the University of Wrocław. In 1997-2000, he completed legal training
in court. He is a legal counsel. He served on the supervisory board of
the Association of Financial Enterprises (2006-2012). Since 2019, he has
served as Chairman of the University Council of the Wroclaw University
of Economics. Member of the Program Council of the Polish branch of the
United Nations Global Compact Network Poland, working for the creation
and implementation of the strategy, mission and goals of the United
Nations Global Compact Network Poland and supporting the implementation
of Agenda 2030. Until September 2024, one of the representatives of the
Board of Issuers appointed by the Warsaw Stock Exchange. In 2024, he
joined 30% Club Poland, supporting the objectives of the campaign, which
aims to increase the representation of women at the highest levels of
management in Polish listed companies. He actively participates in
conferences and events on the debt management industry and
socio-economic changes. Piotr Krupa is chairman of the board of
directors of the Krupa Family Foundation, which is not engaged in any
activities competitive with KRUK SA. He is not a partner in any
partnership under civil law or other type of partnership, or a member of
a governing body of an incorporated company or a member of a governing
body of any other competing legal entity. He is not entered in the
Register of Insolvent Debtors maintained pursuant to the Act on the
National Court Register.
Piotr Kowalewski
Member of the Management Board of KRUK S.A. since May 2020.
He began his professional career in 2004 as a senior analyst at KRUK
S.A. He became Head of the Company's first operational Analysis
Department, which he managed until 2008. Next, he took charge of the
Purchased Debt Department, where he co-created and managed the
implementation of the amicable settlement strategy. Since 2015, as Debt
Management Director, he has been responsible for the development of the
KRUK Group's retail debt portfolio strategy and for the oversight of its
implementation, including management of both amicable and court
settlement processes, as well as for cooperation with Operations
Directors in each of the countries where the Group is present. Piotr
Kowalewski graduated in managerial econometrics from the Wrocław Academy
of Economics (currently the Wroclaw University of Economics and
Business) in 2004, as well as in computer science and management from
the Wrocław University of Technology in 2006. He has also completed
post-graduate courses in Psychology in Business at WSB University. Piotr
Kowalewski is not engaged in any activities competing with the Company's
business, nor is he a partner in any competing partnership under civil
law or other type of partnership, or a member of a governing body of any
other competing legal entity. Piotr Kowalewski is not entered in the
Register of Insolvent Debtors maintained pursuant to the Act on the
National Court Register.
Adam Łodygowski
Member of the Management Board of KRUK S.A. since November 2020.
Dr Adam Łodygowski began his professional career in finance with
UniCredit (London) in 2011 as a quantitative analyst responsible for the
development of stochastic analytics and tools for valuation of
derivative products and assessment of counterparty risk (XVA). Mr
Łodygowski received promotions in 2012 and 2014, which allowed him to
develop his competencies in mathematical analysis and technology (IT)
and in management. In 2016, he joined Credit Suisse in Wrocław, where he
was in charge of a team of quantitative analysts, statisticians and
developers providing analytical, tool and technological solutions for
key areas at the bank. In 2018, he was appointed to lead a 130-member
analytical and technological group in Poland, supporting key business
lines and technological solutions in the area of quantitative analysis,
risk management and derivatives valuation. From August to November 2020,
he was Managing Director of the risk assessment area at the KRUK Group.
In 2005, he graduated from the Poznań University of Technology and from
the University of Hanover (Germany) in the field of numerical methods in
construction, with a Master's degree in Engineering. In 2006-2010, he
studied and worked as an academic researcher at Louisiana State
University (USA), specialising in numerical methods in mechanics and
financial mathematics, and was awarded the title of Doctor of Science
and a Master's degree in financial mathematics, respectively. Adam
Łodygowski is chairman of the board of the Foundation Our Club KW 04,
which does not conduct competitive activities with the Company. He is
not a partner in any partnership under civil law or other type of
partnership, or a member of a governing body of an incorporated company
or a member of a governing body of any other competing legal entity.
Adam Łodygowski is not entered in the Register of Insolvent Debtors
maintained pursuant to the Act on the National Court Register.
Urszula Okarma
Member of the Management Board of KRUK S.A. since 2006.
Her professional career began in 1998 as an accountant at an energy
company. In 1999-2001, she headed the prevention department at SKK
Kredyt S.A. She joined KRUK S.A. in 2002 as Head of the Telephone
Collection Department and Head of the Financial Institutions Division.
She graduated from the Faculty of National Economy of the Wroclaw
University of Economics and Business in 1998, with a Master's degree in
finance and banking. She is not engaged in any business outside the KRUK
Group; she is not a partner in any partnership under civil law or other
type of partnership, or a member of a governing body of an incorporated
company or a member of a governing body of any other competing legal
entity. She is not entered in the Register of Insolvent Debtors
maintained pursuant to the Act on the National Court Register.
Michał Zasępa
Member of the Management Board of KRUK S.A. since 2010.
He began his professional career at A.T. Kearney Sp. z o.o. in 2000 and
remained with the consultancy firm for two years. He went on to work for
the private-equity funds management industry: in 2003-2004 he was with
Dresdner Kleinwort Wasserstein Sp. z o.o., and in 2004-2010 with
Enterprise Investors Sp. z o.o. He graduated from the Warsaw School of
Economics in 2000 with a Master's degree. In 1996-1997, he studied
management at the University of Wisconsin, and in 1999 at the Stockholm
School of Economics. He is not engaged in any business outside the KRUK
Group; he is not a partner in any partnership under civil law or other
type of partnership, or a member of a governing body of an incorporated
company or a member of a governing body of any other competing legal
entity. He is not entered in the Register of Insolvent Debtors
maintained pursuant to the Act on the National Court Register.
Legal basis: Par. 5.5 of the Regulation of the Minister of Finance of
March 29th 2018 on current and periodic information [...]
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1