Lidl Polska kontynuuje rozwój sieci; w '25 wyda 2 mld zł na inwestycje - prezes
Lidl Polska kontynuuje intensywny rozwój sieci, a w 2025 roku planuje inwestycje o wartości ok. 2 mld zł, które obejmą otwarcia nowych sklepów, rozwój centrów dystrybucyjnych oraz wdrożenie rozwiązań ekologicznych - poinformował w przesłanym komentarzu Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.
"Rok 2024 był dla Lidl Polska okresem dynamicznego rozwoju i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, które umocniły naszą pozycję na rynku. W mijającym roku udało nam się osiągnąć znaczące wzrosty, zarówno pod względem liczby klientów, jak i obrotów" - powiedział prezes Włodzimierz Wlaźlak.
Wskazał, że strategia sieci oparta na stabilnym, organicznym wzroście oraz inwestycjach w rentowność sklepów przynosi wymierne efekty.
"Patrząc w przyszłość, na rok 2025, planujemy kontynuować intensywny rozwój sieci poprzez otwarcie kilkudziesięciu nowych sklepów oraz inwestycje w centra dystrybucyjne. Przeznaczymy na ten cel około 2 miliardów złotych, co pozwoli nam nie tylko zwiększyć zasięg, ale również wprowadzić bardziej ekologiczne rozwiązania w naszych obiektach. Naszym priorytetem jest dążenie do neutralności klimatycznej, dlatego zobowiązaliśmy się, aby do lutego 2025 roku każdy parking przy naszych sklepach był wyposażony w stacje do ładowania samochodów elektrycznych" - powiedział.
"Nasze działania w zakresie wsparcia eksportu polskich produktów przynoszą wymierne korzyści, co potwierdza fakt, że w zeszłym roku ponad 300 polskich firm wyeksportowało swoje towary do 28 krajów, a wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł. W 2025 roku zamierzamy kontynuować tę misję, umacniając naszą rolę jako największej platformy eksportu dóbr rolno-spożywczych w Polsce" - dodał. (PAP Biznes)
alk/ ana/