LPP chce obniżyć poziom zapasów/m kw.; widzi potencjał do przebicia celu dla marży brutto

LPP chce w najbliższych kwartałach obniżyć poziom zapasów z metra kw. Widzi potencjał do przebicia całorocznego celu dla marży brutto na sprzedaży - poinformował wiceprezes Marcin Bójko.


"Po pierwszej połowie roku, gdzie mieliśmy sporo wyzwań, czy to marża brutto, czy koszty, czy marża EBIT, czy zysk netto, w zasadzie są już na górnych poziomach naszej prognozy. Wchodząc w drugie półrocze mieliśmy +Back to school+, czeka nas jeszcze mocny okres sprzedażowy dla branży, czyli Black Week, później mamy święta - okresów do generowania dobrej marży będzie jeszcze kilka. Na dzisiaj chyba jesteśmy spokojni o realizację celów w całym roku, a mam nadzieję, że przy omawianiu wyników za trzeci kwartał w grudniu, może będziemy mogli zaskoczyć jakoś pozytywnie i wtedy też podnieść prognozę" - powiedział podczas telekonferencji Marcin Bójko, wiceprezes zarządu LPP.

CFO dopytywany, dlaczego spółka podtrzymuje cel na rok finansowy 2025 dla marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc. po osiągnięciu 54 proc. marży w I półroczu, odpowiedział: "Dajemy sobie czas na prace z zapasami. Po trzecim kwartale będziemy mądrzejsi. Zgadzamy się, że jest jakiś +upside+, ale przy makro, które sprzyja chcemy zobaczyć jak będziemy pracować z upustami przy dużej masie towarowej".

Jak poinformował, grupa chciałaby obniżyć poziom zapasów z metra kwadratowego.

"Nasze zapasy naturalnie będą rosły przy rozwoju sieci (...), natomiast jako zarząd spółki celujemy, żeby wartości zapasu z metra jednak nie rosły. W krótko- i średnioterminowym okresie stawiamy sobie cel 1800-1900 zł zapasu na metr, natomiast dochodzenie do tego celu pewnie nam zajmie jeszcze dwa do trzech kwartałów" - powiedział Bójko.

"Pewnie w połowie sezonu SS26 powinniśmy zapanować nad zapasem. Struktura samego zapasu jest wysokojakościowa, przeznaczamy ją na nowe otwarcia i tak będziemy tym zarządzać, żeby w tej krótkiej perspektywie wrócić do naszego krótkoterminowego optimum" - dodał.

W I półroczu 2025 grupa zwiększyła poziom zapasów w porównaniu z rokiem wcześniejszym o 1,3 mld zł, tj. o 33,6 proc. Na koniec II kwartału wartość zapasów wyniosła 5,2 mld zł. Jak podała spółka, wzrost zapasów był wynikiem przygotowań do otwarcia w drugim półroczu 2025 nowych sklepów stacjonarnych marki Sinsay oraz szerszej oferty internetowej tej marki.

Jednocześnie zapasy na m kw. wzrosły rdr o 8,2 proc. z 1.816 zł/m kw. do 1.964 zł/m kw. na koniec II kw. Rotacja zapasów w I półroczu wyniosła 176 dni w porównaniu do 134 dni w I półroczu 2024.

Jak podano w prezentacji, według stanu na koniec II kwartału, ponad 75 proc. zapasów stanowiła kolekcja Jezień-Zima 2025, a ok. 15 proc. kolekcja Wiosna/Lato 2025.

LPP przewiduje w trzecim kwartale ok. 200-250 otwarć nowych salonów. Jak poinformował wiceprezes, w czwartym kwartale planowane jest otwarcie 400-450 salonów marki Sinsay i 20-40 salonów pozostałych brandów. (PAP Biznes)

pel/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5770 0,50%
1 EUR 4,2687 0,27%
1 GBP 4,8863 0,19%
100 JPY 2,4400 -0,21%
1 USD 3,6363 0,79%