Profil:
LPP SALPP chce obniżyć poziom zapasów/m kw.; widzi potencjał do przebicia celu dla marży brutto
LPP chce w najbliższych kwartałach obniżyć poziom zapasów z metra kw. Widzi potencjał do przebicia całorocznego celu dla marży brutto na sprzedaży - poinformował wiceprezes Marcin Bójko.
"Po pierwszej połowie roku, gdzie mieliśmy sporo wyzwań, czy to marża brutto, czy koszty, czy marża EBIT, czy zysk netto, w zasadzie są już na górnych poziomach naszej prognozy. Wchodząc w drugie półrocze mieliśmy +Back to school+, czeka nas jeszcze mocny okres sprzedażowy dla branży, czyli Black Week, później mamy święta - okresów do generowania dobrej marży będzie jeszcze kilka. Na dzisiaj chyba jesteśmy spokojni o realizację celów w całym roku, a mam nadzieję, że przy omawianiu wyników za trzeci kwartał w grudniu, może będziemy mogli zaskoczyć jakoś pozytywnie i wtedy też podnieść prognozę" - powiedział podczas telekonferencji Marcin Bójko, wiceprezes zarządu LPP.
CFO dopytywany, dlaczego spółka podtrzymuje cel na rok finansowy 2025 dla marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc. po osiągnięciu 54 proc. marży w I półroczu, odpowiedział: "Dajemy sobie czas na prace z zapasami. Po trzecim kwartale będziemy mądrzejsi. Zgadzamy się, że jest jakiś +upside+, ale przy makro, które sprzyja chcemy zobaczyć jak będziemy pracować z upustami przy dużej masie towarowej".
Jak poinformował, grupa chciałaby obniżyć poziom zapasów z metra kwadratowego.
"Nasze zapasy naturalnie będą rosły przy rozwoju sieci (...), natomiast jako zarząd spółki celujemy, żeby wartości zapasu z metra jednak nie rosły. W krótko- i średnioterminowym okresie stawiamy sobie cel 1800-1900 zł zapasu na metr, natomiast dochodzenie do tego celu pewnie nam zajmie jeszcze dwa do trzech kwartałów" - powiedział Bójko.
"Pewnie w połowie sezonu SS26 powinniśmy zapanować nad zapasem. Struktura samego zapasu jest wysokojakościowa, przeznaczamy ją na nowe otwarcia i tak będziemy tym zarządzać, żeby w tej krótkiej perspektywie wrócić do naszego krótkoterminowego optimum" - dodał.
W I półroczu 2025 grupa zwiększyła poziom zapasów w porównaniu z rokiem wcześniejszym o 1,3 mld zł, tj. o 33,6 proc. Na koniec II kwartału wartość zapasów wyniosła 5,2 mld zł. Jak podała spółka, wzrost zapasów był wynikiem przygotowań do otwarcia w drugim półroczu 2025 nowych sklepów stacjonarnych marki Sinsay oraz szerszej oferty internetowej tej marki.
Jednocześnie zapasy na m kw. wzrosły rdr o 8,2 proc. z 1.816 zł/m kw. do 1.964 zł/m kw. na koniec II kw. Rotacja zapasów w I półroczu wyniosła 176 dni w porównaniu do 134 dni w I półroczu 2024.
Jak podano w prezentacji, według stanu na koniec II kwartału, ponad 75 proc. zapasów stanowiła kolekcja Jezień-Zima 2025, a ok. 15 proc. kolekcja Wiosna/Lato 2025.
LPP przewiduje w trzecim kwartale ok. 200-250 otwarć nowych salonów. Jak poinformował wiceprezes, w czwartym kwartale planowane jest otwarcie 400-450 salonów marki Sinsay i 20-40 salonów pozostałych brandów. (PAP Biznes)
pel/ ana/