Profil:
LPP SALPP nie widzi słabości konsumenta, w III kw. 2024/25 wzrost sprzedaży może wynieść ponad 20 proc. (opis)
LPP nie widzi słabości konsumenta, co sugerowały wtorkowe dane GUS o sprzedaży detalicznej w Polsce. Firma szacuje, że w trzecim kwartale roku obrotowego, czyli w okresie od sierpnia do października, sprzedaż grupy może wzrosnąć o ponad 20 proc. - poinformował Marcin Bójko, dyrektor finansowy LPP.
"Wczorajsze dane o sprzedaży detalicznej i zanotowany spadek są zaskakujące. To co widzimy w sierpniu, we wrześniu i większej części października, to jest zupełnie inny kierunek. (...) Słabości konsumenta, co sugerowały te dane, nie widzimy" - powiedział dziennikarzom dyrektor.
Jak poinformował Bójko, w sierpniu sprzedaż wzrosła w grupie LPP ponad 20 proc., z kolei we wrześniu o ponad 30 proc., ale - jak wskazał - baza z ubiegłego roku była niska.
"W październiku dalej widzimy wzrosty, mimo z kolei bardzo wysokiej bazy. W trzecim kwartale w całości to będzie wzrost sprzedaży w grupie o ponad 20 proc." - powiedział dyrektor finansowy LPP.
"Patrzymy z optymizmem na czwarty kwartał i na cały rok" - dodał Bójko.
We wtorek GUS podał, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu 2024 r. spadła o 3,0 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła o 5,7 proc. Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych rdr o 2,2 proc. i spadek o 0,9 proc. w ujęciu mdm. (PAP Biznes)
pel/ asa/