Profil:
LPP SALPP planuje do końca roku otworzyć ponad 20 salonów w Uzbekistanie
Grupa LPP planuje na początku sierpnia otworzyć pierwszy, a do końca roku ponad 20 salonów marki Sinsay w Uzbekistanie - podała spółka w komunikacie prasowym. Firma ma też w planach wejście na kolejne rynki: do Azerbejdżanu, Gruzji i Mołdawii.

Jak podano, LPP planuje znaczące zwiększenie obecności marki w Kazachstanie – do istniejącej sieci 24 salonów dołączyć ma w tym roku około 60 nowych lokalizacji.
W trzecim kwartale tego roku Sinsay zadebiutować ma również w krajach sąsiednich, tj. Azerbejdżanie i Gruzji, a na początku 2026 r. - w Mołdawii.
Sinsay w 2027 roku ma odpowiadać za 75 proc. przychodów grupy, a w ciągu najbliższych trzech lat planowane jest czterokrotne zwiększenie stacjonarnej sieci sprzedaży tej marki.
"Decyzja o wyborze Azji Centralnej wynika z pogłębionej analizy potencjału tego rynku i wpisuje się w nasze podejście do rozwoju – elastycznego, opartego na danych i uważnej obserwacji otoczenia. Priorytetem pozostaje dla nas stabilny, przemyślany i rentowny rozwój" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Jak wskazała spółka, konsument Azji Centralnej jest wrażliwy cenowo, a nadal niemal połowa społeczeństwa w regionie zaopatruje się na lokalnych bazarach.
"Zauważamy, że wiele zagranicznych marek działa w regionie wyłącznie w stolicach i dużych miastach, często poprzez franczyzę. My chcemy pójść dalej i być tam, gdzie inni się jeszcze nie odważyli. Strategia Sinsay zakłada bowiem otwieranie sklepów nie tylko w centrach handlowych, ale również przy głównych ulicach i w dzielnicach mieszkalnych, czyli tam, gdzie klient faktycznie mieszka i robi codzienne zakupy. Unikalnym podejściem jest także współpraca z sieciami supermarketów i drogerii, w których planujemy otwierać sklepy, korzystając z efektu synergii i wspólnego ruchu konsumenckiego" - powiedział Marcin Piechocki, wiceprezes LPP. (PAP Biznes)
pel/ osz/