Miraculum chce powrócić do poziomu 25 proc. eksportu w strukturze sprzedaży

Miraculum, producent i dystrybutor kosmetyków, chce powrócić do 25 proc. eksportu w strukturze sprzedaży - poinformował na wtorkowej konferencji Marek Kamola, większościowy akcjonariusz i członek zarządu spółki. Spółka chce osiągnąć ten cel w mniej niż dwa lata.


“Chciałbym, abyśmy jak najszybciej powrócili do 25 proc. (...) Historycznie, zajęło nam dwa lata przejście z poziomu 12 proc. do 25 proc., więc chciałbym, aby to było krócej niż dwa lata” - odpowiedział na pytanie o docelowy procent eksportu Kamola i dodał, że nie jest to jeszcze docelowy poziom.

Po trzech kwartałach 2024 roku udział eksportu w strukturze sprzedaży wyniósł 14 proc.

Jak poinformował Kamola, w 2020 roku sprzedaż eksportowa stanowiła 12 proc. sprzedaży całkowitej w spółce, w 2023 roku było to 25 proc. W 2022 roku sprzedaż eksportowa stanowiła 23 proc. struktury sprzedaży, a odpowiadała za 50 proc. wyników spółki.

“Ten kanał jest najbardziej rentowny w spółce, więc spadek sprzedaży eksportowej uderza w wyniki. Skupiamy się, aby ten kanał odbudować (...) sprzedaż spadła poniżej poziomu sprzedaży z 2021 roku, to jest bardzo niekorzystne zjawisko dla spółki” - dodał.

Kamola poinformował, że spółka zawarła umowę z agencją reklamową w Jordanii, która prowadzi social media Miraculum na rynki arabskie.

“To się przekłada na zwiększenie wolumenu zamówień, ten proces będzie stopniowy, ale jestem optymistycznie nastawiony” - powiedział.

Dodał, że są dwa kluczowe elementy, na które stawia spółka.

"Jest to sprzedaż w dziale eksportu i większa sprzedaż w nowoczesnym kanale sprzedaży oparta o listingi (karta produktu w serwisie sprzedażowym - PAP), regularną sprzedaż” - powiedział większościowy akcjonariusz i członek zarządu spółki.

“To jest najważniejszy cel na najbliższe miesiące i kwartały, czyli odbudowa sprzedaży regularnej, odbudowa listingów, tam gdzie spółka listingi utraciła, jak również rozmowy z sieciami handlowymi o zmianie cen sprzedaży” - dodał.

Członek zarządu podał, że spółka ma nowe serie produktów, które planuje wdrożyć na koniec lutego oraz w marcu i liczy na poprawę regularnej sprzedaży.

“Dużo pozytywnego zadziało się w ostatnich miesiącach. Efektem tej pracy jest zdecydowana poprawa płynności spółki, uregulowanie większości zobowiązań przeterminowanych z dostawcami i mamy nadzieję ten proces zakończyć z końcem I kwartału 2025 roku” - powiedział Marek Kamola.

Przeterminowane zobowiązania spółki na dzień 30 września wynoszą 3,05 mln zł.

“Liczymy, że na przełomie pierwszego, drugiego kwartału spółka zyska pełną płynność i praktycznie nie powinno być już przeterminowanych faktur” - poinformował Radosław Celiński, członek zarządu.

We wrześniu spółka zredukowała zatrudnienie o ok. 10 proc.

“Wygaszanie umów zakończy się w marcu 2025 roku (...) wpłynie to pozytywnie na poziom kosztów stałych spółki, dokonaliśmy też rewizji umów pracy z wieloma podmiotami i tam gdzie uznaliśmy, że umowy są nie efektywne, nie przynoszą korzyści spółce, zdecydowaliśmy o ich wypowiedzeniu i chcemy te koszty utrzymać na zdecydowanie niższym poziomie niż było to w roku 2024 średnio miesięcznie” - powiedział Kamola.

“Nie planujemy w tym roku emisji akcji. Nie mamy żadnych planów w tym zakresie, uważamy, że spółka ma możliwości, żeby samo się finansować” - dodał Kamola.

Spółka liczy na poprawę wyników.

“Wynik netto po trzech kwartałach 2024 roku wyniósł minus 2,121 mln, strata w analogicznym okresie 2023 roku wyniosła 287 tys. (...) W tym roku liczymy na znaczną poprawę wyników” - powiedział Radosław Celiński, członek zarządu.

Główny akcjonariusz spółki, Marek Kamola, który posiada obecnie 41,95 proc. udziałów w spółce powiedział, że “nie planuje zmniejszać zaangażowania w spółce, jeśli będą jakiekolwiek ruchy to tylko w stronę zwiększania zaangażowania.”

Miraculum oferuje szeroką gamę produktów w kategoriach: perfumeria, kosmetyki do makijażu, pielęgnacja ciała i twarzy oraz kosmetyki do i po goleniu. W portfolio spółki znajduje się 14 marek, w tym Pani Walewska, Wars, Lider, Joko i Chopin. Miraculum sprzedaje swoje wyroby zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Nigerii, Jordanii, Hiszpanii, USA, Libii, Finlandii i Kanadzie. Spółka dystrybuuje produkty poprzez kanały tradycyjne (hurtownie), nowoczesne (sieci handlowe) oraz sprzedaż detaliczną (drogerie, sklepy). (PAP Biznes)

gaw/ gor/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,3669 -0,70%
1 EUR 4,1977 0,29%
1 GBP 4,9771 -0,05%
100 JPY 2,6109 -0,34%
1 USD 3,8481 -0,24%