Profil:
Mirbud SAMirbud celuje w 10 mld zł backlogu; nie widzi obecnie możliwości zwiększenia udziału w Torpolu
Mirbud celuje w backlog na poziomie 10 mld zł i spodziewa się, że w 2025 r. w portfelu zamówień może pojawić się do 1 mld zł z inwestycji kolejowych - poinformowali przedstawiciele spółki. Mirbud planuje dalej rozwijać współpracę z Torpolem, ale na razie nie widzi możliwości zwiększenia udziału w akcjonariacie.
"W naszym portfelu nie ma jeszcze inwestycji z części kolejowej, ale nasze oczekiwania co do 2025 r. są takie, że nawet do 1 mld zł z inwestycji kolejowych może się w portfelu pojawić" – powiedział podczas konferencji Paweł Korzeniowski, dyrektor finansowy i członek zarządu Mirbudu.
"Ofertujemy od IV kw. 2023 r. w tych inwestycjach i udaje nam się plasować na wysokich miejscach" - dodał.
Wartość portfela zamówień grupy Mirbud na koniec grudnia 2024 r. wynosiła blisko 8 mld zł, a na koniec marca 2025 r. wyniosła 7,82 mld zł netto.
"Celujemy w 10 mld zł backlogu (...) – widać, że utrzymujemy portfel na poziomie ok. 8 mld zł i na bieżąco konsumujemy i podpisujemy nowe umowy" - ocenił Paweł Bruger, rzecznik prasowy Mirbudu.
"Celujemy, że w 2025 r. przychody będą nieco wyższe, ale zbliżone do tego, co było na koniec 2024 r. Większość kontraktów zawartych w 2024 r. wejdzie do realizacji z końcem 2025 r. albo początkiem 2026 r. (...) Nie spodziewamy się, by 2025 r. był gorszy niż 2024 r., ale znaczące wzrosty powinniśmy notować w latach 2026-2028" - dodał Korzeniowski.
W 2024 r. przychody grupy wyniosły ok. 3,2 mld zł.
W grudniu Mirbud nabył 92,78 proc. udziałów w spółce Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego "Transkol". Łączna cena za nabywane udziały wyniosła 77,5 mln zł.
Transkol specjalizuje się w budowie, remontach i modernizacji stacji, szlaków i bocznic kolejowych.
Mirbud posiada 10 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki Torpol i nie wyklucza zwiększenia tego udziału w przyszłości.
"Zwiększyliśmy udział w Torpolu powyżej 10 proc. i nawiązaliśmy współpracę operacyjną. Zaczynamy wspólnie startować w przetargach i współpraca układa się dobrze. Przetargi ogłaszane przez PKP PLK to długie odcinki o znacznej wartości (...). Uzupełniamy się jeśli chodzi o potencjał i doświadczenie. Zamierzamy dalej rozwijać współpracę" - powiedział Korzeniowski.
"Na dzisiaj nie rozważamy zwiększenia udziału w Torpolu po cenie jaka jest obecnie, ale w przyszłości nie wykluczamy. (...) Cały czas celujemy w duży podmiot z branży kolejowej, Transkol to początek naszej drogi. Jeśli będzie możliwość, będziemy dążyć, by w Torpolu zaistnieć i mieć pakiet większościowy, ale na ten moment nie ma takiej możliwości" - dodał. (PAP Biznes)
doa/ asa/