Monnari skupia się na integracji pozyskanych marek; szuka okazji do transakcji na rynku nieruchomości

Grupa Monnari skupia się na integracji marek pozyskanych do swojego portfela. Szuka okazji do transakcji na rynku nieruchomości - poinformowali podczas telekonferencji przedstawiciele zarządu.


"Poza działalnością w podstawowym obszarze, czyli rozwojem sprzedaży detalicznej różnych marek w kanałach hurtowym i internetowym, cały czas część środków jest lokowana na rynku nieruchomości. Poszukujemy okazji do atrakcyjnych transakcji w tym obszarze i kilka z tych transakcji było w pierwszej połowie roku realizowanych i też będą jeszcze realizowane do końca roku. W podstawowym zakresie działalności skupiamy się na integracji pozyskanych marek do naszego portfolio. Staramy się cały czas dyscyplinować poziom kosztów operacyjnych, tak żeby stale rosnące koszty wynagrodzeń nie powodowały, że nasza działalność stanie się nierentowna. Rozwijamy też cały czas sprzedaż internetową" - powiedział dyrektor finansowy spółki, Miłosz Kolbuszewski.

W lipcu grupa uzyskała zgodę UOKiK na przejęcie kontroli nad spółką PBH, właścicielem m.in. znaków towarowych Quiosque, Laurella i Akardo.

Grupa realizuje też działania związane z integracją przejmowanej marki 5.10.15. z istniejącymi strukturami. Trwa jednak jednocześnie postępowanie upadłościowe spółki Komex, właściciela tej marki.

Na koniec września 2025 roku sieć sprzedaży grupy Monnari liczyła 302 sklepy o łącznej powierzchni handlowej 55,2 tys. m kw, z czego 176 salonów pod marką Monnari, 17 franczyzowych sklepów Monnari i 104 sklepy franczyzowe sieci 5.10.15.

Sieć franczyzowa 5.10.15 jest rozwijana.

"Pozyskaliśmy franczyzobiorców, musieliśmy ich przekonać do nas i do poprawy obsługi. To jest proces. Sprzedaż jest obecnie na naszych kasach fiskalnych, poprawiamy parametry. Myślę też, że budujemy zaufanie" - powiedział prezes Mirosław Misztal.

Poinformował, że sklepy franczyzowe 5.10.15 notują wzrosty sprzedaży LFL o 12-15 proc.

"Efektywność powinna być większa. Przy odpowiednim zatowarowaniu one powinny generować około 20 procent wzrostu" - powiedział prezes.

Jak podali przedstawiciele zarządu, wygaszany jest kanał sprzedaży stacjonarnej w sklepach marki Femestage (5 sklepów na koniec września 2025 r.).

"Marka Femestage znacznie lepiej się sprzedaje w sklepach multibrandowych niż w pojedynczych salonach, nie jest tak rozpoznawalna jak Monnari, odwiedzalność jest znacznie gorsza. (...) Może po prostu wrócimy z nowym konceptem multibrandowym, który będzie w inny sposób rozwijany, na większych powierzchniach sprzedażowych" - powiedział Misztal.

W I półroczu 2025 roku grupa Monnari zanotowała 164,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 10,7 proc. rdr. EBITDA wzrosła o 8,9 proc. rdr do 13,3 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży w I półroczu wyniosła 60,4 proc. wobec 62,5 proc. przed rokiem, co - jak tłumaczy spółka - wynika z większego udziału sprzedaży hurtowej realizowanej na niższych marżach.

Według szacunków, w trzecim kwartale przychody grupy wzrosły o ok. 23 proc. rdr do 84,6 mln zł. To efekt włączenia marki 5.10.15 (13 mln zł sprzedaży detalicznej w III kw.) oraz wzrostów w marce Monnari (62 mln zł, wzrost o 9 proc. rdr). (PAP Biznes)

pel/ asa/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5968 0,05%
1 EUR 4,2403 -0,04%
1 GBP 4,8846 0,07%
100 JPY 2,4086 -0,27%
1 USD 3,6515 0,28%