Profil:
PKO BP SANależąca do PKO BP platforma Automarket sprzedała w '24 auta o wartości 459 mln zł
Należąca do grupy PKO BP platforma internetowa do zakupu samochodów Automarket sprzedała w 2024 r. auta o wartości 459 mln zł, co stanowi wzrost o ponad 93 mln zł w stosunku do 2023 r. - poinformował PKO Leasing w komunikacie prasowym. W 2025 roku firma planuje poszerzanie oferty oraz rozwój technologiczny.
Jak podano w komunikacie, platforma Automarket. pl odnotowała w 2024 r. wzrost sprzedaży o 24 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Klienci zakupili łącznie niemal 6 tys. samochodów, co oznacza progres o 1.144 pojazdy względem 2023 roku.
Wskazano, że od momentu uruchomienia platformy klienci zakupili już ponad 18 tys. samochodów, a wartość sprzedaży przekroczyła 1,3 mld zł.
Wiodącą formą finansowania na platformie Automarket. pl w 2024 roku był wynajem długoterminowy, który stanowił 42 proc. wszystkich transakcji, wyprzedzając leasing (29 proc.) i zakupy gotówkowe (29 proc.). Podano, że klienci coraz częściej wybierają wynajem jako sposób na przewidywalne koszty użytkowania pojazdu oraz dostęp do pakietów serwisowych obejmujących ubezpieczenie, wymianę opon czy samochód zastępczy.
W 2024 roku Automarket. pl zaoferował klientom ponad 17 tysięcy pojazdów, a w 2025 roku firma planuje poszerzanie oferty oraz rozwój technologiczny.
"Naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji w segmencie e-commerce motoryzacyjnego poprzez rozwój oferty oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W IV kwartale ubiegłego roku zmigrowaliśmy Automarket na nowoczesną platformę technologiczną. To pozwoli nam na wdrożenie kolejnych usług dla klientów" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes PKO Leasing Tomasz Bogus.
"Rozbudowujemy liczbę dealerów, z którymi współpracujemy, wzbogacamy ofertę samochodów i planujemy dalszą synergię online i offline, otwierając m.in. kolejne place sprzedaży pojazdów pod naszym szyldem" – dodał. (PAP Biznes)
alk/ osz/