Netto chce do końca 2028 roku otworzyć w Polsce ok. 350 nowych sklepów
Grupa Salling, właściciel m.in. sieci dyskontów Netto w Polsce, planuje do końca 2028 roku zwiększyć liczbę sklepów w Polsce o około 350 sklepów, do 1000 placówek - poinformowała grupa w komunikacie prasowym.
"Mamy duże ambicje w Polsce, a nadchodzące lata sprawią, że będziemy jeszcze bardziej istotni dla polskich klientów. Z celem 1.000 sklepów będziemy rosnąć, aby stać się większym graczem na polskim rynku (...)" – powiedział, cytowany w komunikacie, Anders Hagh, CEO Grupy Salling.
Grupa Salling ogłosiła wprowadzenie nowej strategii biznesowej na lata 2025-2028. Ma ona na celu zwiększenie liczby sklepów, przejęć i fuzji na istniejących i nowych rynkach. Grupa chce wydać do 7,5 mld zł (do 13 mld DKK).
Jak podano, grupa planuje powołać fundusz Salling Seeds, który zainwestuje 285 mln zł (0,5 mld DKK) w innowacyjne startupy w dziedzinie technologii, zrównoważonego rozwoju i handlu detalicznego. Wzmocniona zostanie podstawowa działalność detaliczna w Danii, Niemczech i Polsce.
Strategicznym celem Grupy Salling jest osiągnięcie rocznego obrotu w wysokości ponad 57 mld zł (ponad 100 mld DKK).
Grupa Salling posiada aktualnie 1.746 sklepów w Danii, Niemczech i Polsce, a jej obrót za rok 2023 wyniósł 40 mld zł (70,3 mld DKK). (PAP Biznes)
pel/ asa/