Profil:
11 bit studios SANowa strategia 11 bit studios ma być odpowiedzią na zmiany rynkowe - prezes
Zaprezentowana w czwartek strategia 11 bit studios ma odpowiadać na zamiany, które zaszły ostatnio na rynku gamingowym - poinformował PAP Biznes w kuluarach konferencji inwestorskiej, prezes dewelopera gier, Przemysław Marszał. W jego ocenie zbliżająca się do premiery gra The Alters zyskała w ostatnich miesiącach na jakości.
"Część rynku po prostu jest zjadana przez mocne IP i to widać. Nadal jest jednak przestrzeń na nowe własności intelektualne, a my nie możemy zostać tylko przy starych IP, bo to byłaby najgorsza rzecz jaką moglibyśmy zrobić. Zgodnie z nową strategią chcemy być innowacyjni, stabilni i wydajni" - powiedział PAP Biznes prezes 11 bit studios, Przemysław Marszał.
"W filarze +Nowe gry+ jest innowacja i szansa na duży sukces. Z kolei filar B dotyczy gier jako platform, jego zadaniem jest stabilizacja, ograniczanie ryzyka oraz wykorzystywanie znanych IP" - wskazał.
Dodał, że filar XDEV dotyczący segmentu wydawniczego ma pomóc w dywersyfikacji działalności spółki oraz pozwolić korzystać z doświadczenia deweloperów z całego świata oraz dać szansę na sukces.
"Naszym zdaniem balans między tym trzema filarami ma odpowiedzieć na zmiany, które dzieją się na rynku" - powiedział Marszał.
Ocenił, że aktualnie rynek gier wideo jest coraz mniej podobny do rynku kinowego i przy zachowaniu wszelkich proporcji przypomina branżę napojów gazowanych, w której konsument ma swój ulubiony produkt i chociaż często sięga po inny, to summa summarum zawsze do niego wraca.
"Jeśli dostarczymy gry jako platformy, które gracze już pokochali, jak chociażby Frostpunk 1886, który będzie zbudowany na pierwszej odsłonie tej serii, odświeżając ją i zarazem dodając nowe elementy, to okres wsparcia dla takiej gry może trafiać nawet kilka lat" - powiedział Marszał.
11 bit studios w nowej strategii chce koncentrować się również na grach single player (dla jednego gracza) z dodatkową intencją implementowania w nich mechanik oraz aspektów multiplayer i/lub social - poinformowała spółka w kierunkach strategicznego rozwoju 11 bit studios. Celem jest równoległy rozwój projektów w trzech filarach produktowych.
Ponadto prezes wskazał, że spółka mocno liczy na sukces gry The Alters.
"Ta gra mocno zyskała przez ostatnie miesiące, zarazem od strony samego gameplayu, który daje dużo możliwości swobody graczowi, jak również wiele poprawek szczególnie w końcowej części, bowiem dodaliśmy nowe mechaniki. Nie mówiąc już o głównej idei The Alters, która jest kluczowa" - powiedział.
"Jesteśmy również zadowoleni z tego, w jaki sposób rosną wishlisty tego tytułu, a ponadto zbliżamy się wielkim krokami do Gold Mastera (ostateczna wersja oprogramowania gotowa do przekazania do produkcji - PAP)" - dodał.
Premiera The Alters została zaplanowana na 13 czerwca, pierwotnie tytuł miał zadebiutować w IV kw. 2024 roku. The Alters to gra z gatunku survival science-fiction. Gracze wcielą się w rolę Jana Dolskiego, jedynego ocalałego z katastrofy kosmicznej ekspedycji. Aby przetrwać, będą musieli sformować nową załogę mobilnej bazy, wewnątrz której będą pokonywać powierzchnię nieprzyjaznej planety.
Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)
mcb/ ana/