Profil:
Smyk Holding SAOferta publiczna Smyk Holding została odwołana (opis)
Smyk Holding i jego akcjonariusz AMC V Gandalf zdecydowali o odstępieniu od IPO, nie wykluczają powrotu do planów wprowadzenia spółki na GPW w przyszłości - podała spółka w komunikacie prasowym.
"Podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od pierwszej oferty publicznej akcji Smyk. Po zakończeniu procesu budowy księgi popytu doszliśmy do wniosku, że nie bylibyśmy w stanie przeprowadzić transakcji na warunkach satysfakcjonujących dla spółki i akcjonariusza sprzedającego" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Smyka Michał Grom, w imieniu spółki i akcjonariusza sprzedającego.
"Mieliśmy okazję przedstawić inwestorom nasz sprawdzony model biznesowy, a także plan wzrostu i dalszego rozwoju Grupy Smyk w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej. W ciągu ostatniej dekady Smyk zwiększył przychody z 1 mld zł do 2,25 mld zł w 2024 roku i wierzymy, że w przyszłości będzie nadal się rozwijać" - dodał.
W związku z odstąpieniem od oferty, dokonane płatności za oferowane akcje zostaną zwrócone inwestorom indywidualnym najpóźniej w ciągu siedmiu dni od daty publikacji informacji o decyzji o odstąpieniu od oferty.
Oferta publiczna Smyk Holding obejmowała nie więcej niż 13.636.364 nowe akcje emitowane oraz nie więcej niż 18.410.214 istniejących akcji sprzedawanych przez AMC V Gandalf SA. Cena maksymalna oferowanych akcji ustalona została na 13 zł za akcję.
Inwestorzy indywidualni składali zapisy na akcje Smyka od 23 do 29 października 2025 r. W tym czasie trwał też proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych.
Spółka oczekiwała, że wpływy brutto z emisji nowych akcji wyniosą ok. 150 mln zł. Środki z emisji nowych akcji miały zostać przeznaczone na wzmocnienie pozycji finansowej poprzez częściową spłatę zadłużenia bankowego oraz na finansowanie strategii dalszego rozwoju grupy.
Smyk działa na rynku produktów dla dzieci w Polsce. Poza działalnością krajową, grupa umacnia pozycję jednego z wiodących sprzedawców detalicznych produktów dla dzieci w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozwijając działalność w Rumunii i planując dalszą ekspansję na wybranych rynkach CEE.
Strategia grupy Smyk opiera się na trzech filarach: wzroście sprzedaży wielokanałowej w ujęciu LFL, poprzez zwiększanie ruchu i wartości koszyka zakupowego; rozbudowie sieci sklepów w Polsce i Rumunii; ekspansji na nowe rynki – zarówno poprzez własne placówki w modelu omnichannel, jak i współpracę partnerską.
Na koniec czerwca 2025 roku sieć sprzedaży Grupy Smyk obejmowała 253 sklepy własne w Polsce oraz 35 w Rumunii. Grupa miała też 12 sklepów w Ukrainie. Sklepy stacjonarne są zintegrowane ze sklepem internetowym oraz aplikacją mobilną, dostępną w Polsce i Rumunii. Produkty oferowane przez grupę są ponadto dostępne w 20 krajach Europy i Azji poprzez sieć partnerską.(PAP Biznes)
pel/