Profil:
Orange Polska SAOrange Polska miało w II kw. 2025 r. 891 mln zł EBITDA z kosztami leasingu wobec 865,7 mln zł konsensusu
Orange Polska miało w drugim kwartale 2025 roku 891 mln zł EBITDA z kosztami leasingu (EBITDAaL) oraz 274 mln zł zysku netto - poinformowało Orange w raporcie kwartalnym. Analitycy spodziewali się wyniku EBITDAaL na poziomie 865,7 mln zł oraz zysku netto w wysokości 264,2 mln zł.
W drugim kwartale spółka wygenerowała 3.158 mln zł przychodów, czyli o 1,1 proc. więcej rdr. Konsensus PAP Biznes zakładał 3.177,2 mln zł.
Z kolei zysk operacyjny spółki wyniósł w tym okresie 420 mln zł, wobec 360 mln zł przed rokiem, czyli o 16,7 proc. więcej rdr. Analitycy spodziewali się ok. 411,8 mln zł wyniku EBIT.
"Utrzymaliśmy bardzo wysoką dynamikę wzrostu przychodów z kluczowych usług telekomunikacyjnych na poziomie 6,8 proc. rdr. Przychody z tych wysokomarżowych usług, stanowiące kluczowy element w generowaniu zysków, przyczyniły się do 5 mocnego wzrostu EBITDAaL w drugim kwartale o 4,3 proc. rdr" - powiedział cytowany w raporcie dyrektor finansowy Orange Polska, Jacek Kunicki.
"Na wysokość EBITDAaL korzystnie wpłynęło również rozpoznanie dodatkowej marży na budowie sieci dla spółki Światłowód Inwestycje, co stało się możliwe dzięki bliskiemu zakończeniu bieżącego kontraktu oraz podpisaniu nowego planu inwestycyjnego, przewidującego objęcie zasięgiem kolejnych 0,7 mln gospodarstw domowych" - dodał.
Ponadto wskazał, że Orange podtrzymuje wszystkie prognozy na 2025 rok. Wskazywały one na niski jednocyfrowy wzrost przychodów i EBITDAal oraz eCapex (ekonomiczne nakłady inwestycyjne) w przedziale 1,8-1,9 mld zł.
"W drugiej połowie roku skupimy się na utrzymaniu dobrej dynamiki działalności komercyjnej, przygotowując wiele (...) ofert dla klientów na nadchodzące najbardziej aktywne sprzedażowo okresy. Pracujemy nad stopniowym przywróceniem wzrostów na rynku biznesowym. Widzimy lepsze perspektywy dla drugiego półrocza w usługach IT i integracyjnych; jesteśmy również dobrze przygotowani do wykorzystania możliwości w tym obszarze wynikających z przyszłego wzrostu wydatków w przemyśle obronnym" - dodała prezes Orange Polska, Liudmila Climoc. (PAP Biznes)
mcb/ asa/