Orange Polska widzi rosnące zainteresowanie usługami imersyjnymi

Orange Polska widzi rosnące zainteresowanie usługami imersyjnymi dla B2B i B2C - poinformował PAP Biznes menadżer ds. transformacji Metaverse Competence Center w Orange Polska, Andrzej Urbańczyk. Ocenił, że zainteresowanie tego typu rozwiązaniami płynie z m.in sektora energetycznego, mediowego czy sportowego.


"Mamy w tej chwili przynajmniej 15 klientów, z którymi rozmawiamy, na temat usług imersyjnych dla nich. To jest m.in branża energetyczna, sportowa, mediowa czy szkoleniowa i każda z nich ma swój pomysł na zastosowanie tej technologii" - powiedział PAP Biznes Urbańczyk.

W ramach usług imerysjnych może stworzyć tzw. cyfrowego bliźniaka, czyli cyfrowy obraz fizycznej przestrzeni zarówno dla klientów B2B, jak również B2C. Rozwiązania powstają na znanym z gier mobilnym silniku Unity.

Ponadto Urbańczyk wskazał, że tworzenie tego typu rozwiązań trwa zazwyczaj od 3 do 6 miesięcy, w zależności od oczekiwań zamawiającego.

Dodał również, że rozwiązania związane z metaversum są przeważnie preferowane przez klientów B2C z kolei B2B preferuje rozwiązania imersyjne związane z tzw. rozszerzoną rzeczywistością.

Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)

mcb/ osz/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,5135 -0,36%
1 EUR 4,2558 -0,19%
1 GBP 4,9354 -0,48%
100 JPY 2,4725 -0,84%
1 USD 3,6434 -0,30%