Profil:
Orange Polska SAOrange Polska widzi rosnące zainteresowanie usługami imersyjnymi
Orange Polska widzi rosnące zainteresowanie usługami imersyjnymi dla B2B i B2C - poinformował PAP Biznes menadżer ds. transformacji Metaverse Competence Center w Orange Polska, Andrzej Urbańczyk. Ocenił, że zainteresowanie tego typu rozwiązaniami płynie z m.in sektora energetycznego, mediowego czy sportowego.
"Mamy w tej chwili przynajmniej 15 klientów, z którymi rozmawiamy, na temat usług imersyjnych dla nich. To jest m.in branża energetyczna, sportowa, mediowa czy szkoleniowa i każda z nich ma swój pomysł na zastosowanie tej technologii" - powiedział PAP Biznes Urbańczyk.
W ramach usług imerysjnych może stworzyć tzw. cyfrowego bliźniaka, czyli cyfrowy obraz fizycznej przestrzeni zarówno dla klientów B2B, jak również B2C. Rozwiązania powstają na znanym z gier mobilnym silniku Unity.
Ponadto Urbańczyk wskazał, że tworzenie tego typu rozwiązań trwa zazwyczaj od 3 do 6 miesięcy, w zależności od oczekiwań zamawiającego.
Dodał również, że rozwiązania związane z metaversum są przeważnie preferowane przez klientów B2C z kolei B2B preferuje rozwiązania imersyjne związane z tzw. rozszerzoną rzeczywistością.
Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)
mcb/ osz/