Profil:
Orange Polska SAOrange Polska zaprezentował strategię "Lead the Future" na lata 2025-2028 (opis)

Orange Polska w nowej strategii "Lead the Future" na lata 2025-2028 przewiduje m.in, że organiczny cash flow spółki w 2028 roku wyniesie co najmniej 1,2 mld zł; dokument zakłada również, że bazowy poziom dywidendy wyniesie w trakcie trwania strategii 0,53 zł na akcję oraz przewiduje niski do średniego jednocyfrowy wzrost EBITDAaL - podał operator telekomunikacyjny w komunikacie.
W średniookresowej prognozie finansowej zawartej w strategii, spółka zakłada organiczne przepływy pienieżne na poziomie co najmniej 1,2 mld zł; niski do średniego jednocyfrowy wzrost EBITDAal; 0,53 zł dywidendy na akcję, jako poziom bazowy w latach 2025-2028 oraz eCapex/przychody mniejsze niż 14 proc. jako średni poziom w tym okresie.
"Postawiliśmy sobie nowy ambitny cel, aby w 2028 roku osiągnąć organiczne przepływy pieniężne w wysokości co najmniej 1,2 mld zł. Solidna generacja gotówki jest podstawą do budowania wartości dla akcjonariuszy" - powiedział cytowany w strategii dyrektor finansowy spółki, Jacek Kunicki.
Dodał, że ten cel zostanie osiągnięty poprzez konsekwentny wzrost EBITDAaL, wsparty efektywnymi nakładami inwestycyjnymi, skoncentrowanymi na obszarach, które generują najwyższe zwroty.
"Kluczem do uwolnienia wartości będzie wzrost komercyjny. To oznacza wykorzystanie naszych głównych motorów wzrostu, jakimi są kluczowe usługi telekomunikacyjne oraz usługi IT i integracji, odpowiadające za większość naszych przychodów i zysków" - wskazał Kunicki.
"Jednocześnie zintensyfikujemy działania na rzecz transformacji i poprawy efektywności w celu zmniejszenia wskaźnika kosztów pośrednich i zwiększenia marż. Kluczowym narzędziem w tym procesie stanie się sztuczna inteligencja, wspierająca transformację we wszystkich elementach naszego modelu biznesowego" - dodał.
Kunicki wyjaśnił również, że w efekcie, w okresie objętym nowym planem, spółka osiągnie niski do średniego jednocyfrowy CAGR wskaźnika EBITDAaL – szybszy od wzrostu przychodów.
"Nasze plany inwestycyjne będą wymagać nakładów w wysokości porównywalnej do 2024 roku. Priorytetem będą aktywa wspierające wzrost komercyjny, a konkretnie sieć 5G i sieć światłowodową. W ten sposób, poprzez poprawę alokacji nakładów podniesiemy ich produktywność, co znajdzie odzwierciedlenie w spadku wskaźnika nakładów inwestycyjnych do przychodów" - powiedział Kunicki.
"Wszystkie te działania – osiągnięcie wyższej EBITDAaL, poprawa alokacji nakładów inwestycyjnych i zwiększenie przepływów pieniężnych – przyczynią się do dalszego wzrostu stopy zwrotu z zaangażowanego kapitału dla Orange Polska" - dodał.
Kunicki wskazał również, że celom finansowym Orange Polska towarzyszy zobowiązanie do zapewnienia akcjonariuszom trwałego i progresywnego wynagrodzenia.
"Proponowana dywidenda za rok finansowy 2024 w wysokości 0,53 zł na akcję została przyjęta jako poziom bazowy dla całego okresu objętego nowym planem" - poinformował.
W strategii podano, że prognozy wskazują, iż rynek usług telekomunikacyjnych i informatycznych będzie w najbliższych latach rósł, co ma wynikać z rosnącego zapotrzebowania klientów na coraz lepszą jakość tych usług.
W ocenie spółki konsumenci oczekują wygodnego korzystania z usług i chcą czuć się bezpiecznie w sieci.
Operator chce umocnić swoją pozycję rynkową rozszerzając ofertę o usługi zintegrowane, które odpowiadają na nowe potrzeby gospodarstw domowych. Będzie przy tym korzystać ze sprawdzonych strategii konwergentnych skoncentrowanych na wartości.
Ponadto wskazano, że narzędzia oparte na sztucznej inteligencji oraz nowe, spersonalizowane produkty i usługi pomogą pozyskać nowych klientów. Ma to być baza dla przyszłego wzrostu w konwergencji.
"W kolejnych latach, AI zrewolucjonizuje doświadczenia klientów oraz naszą zdolność do identyfikowania, personalizacji i zaspokajania ich potrzeb. To przełoży się na wzrost przychodów. Sztuczna inteligencja zmieni również sposób działania naszej sieci, prowadzenia biznesu, podnosząc jakość usług i efektywność" - powiedziała cytowana w strategii prezeska Orange Polska, Liudmila Climoc.
Plan "Lead the Future" opiera się na czterech filarach:
1. Rentowny WZROST – intensyfikując sprawdzone strategie budowania wartości, Orange Polska będzie pozyskiwać nowych klientów odpowiadając na rosnący popyt na rozwiązania cyfrowe. To przełoży się na wzorcowy wzrost.
2. Nowoczesna SIEĆ – Orange Polska będzie wzmacniać wysokiej jakości sieć i infrastrukturę, by efektywnie wspierać wzrost komercyjny, a jednocześnie zwiększać jej monetyzację.
3. TRANSFORMACJA i innowacje – poprzez kompleksową transformację sposobu działania, Orange Polska chce zapewnić najlepsze doświadczenia klientów, a także osiągnąć dalszy wzrost efektywności i oszczędności.
4. Silny ZESPÓŁ – rozwój nowych kompetencji zespołu i kultury przedsiębiorczości będą wspierać realizację nowego planu. (PAP Biznes)
mcb/ ana/