Profil:
Orange Polska SAOrange widzi sygnały wskazujące na powrót do wzrostu w segmencie B2B w przeciągu 2-3 kwartałów
Orange Polska widzi sygnały wskazujące na powrót do wzrostu w segmencie B2B w przeciągu 2-3 kwartałów, ale aktualną sytuację na tym rynku ocenia jako relatywnie kruchą - poinformował podczas konferencji dla analityków członek zarządu ds. finansowych, Jacek Kunicki.
"W odniesieniu do segmentu B2B, zdajemy sobie sprawę, że ma on za sobą duże sukcesy w przeszłości (...). Widzimy, że rynek B2B jest pod wpływem dużej presji w tym roku" - powiedział, Jacek Kunicki.
Ocenił, że trendy dotyczące B2B są aktualnie relatywnie kruche.
"Dochodzą do nas pierwsze sygnały wskazujące, że możemy powrócić do wzrostu w segmencie B2B w następnych dwóch lub trzech kwartałach" - dodał.
Wskazał również, że spółka w III kw. odnotowała o 8 mln zł mniejsze koszty marketingowe w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Ponadto poinformował, że w IV kw. Orange widzi szansę na większy udział sprzedaży hurtowej w wynikach spółki.
"Natomiast patrząc na 2026 rok jesteśmy świadomi, że ważne kontrakty hurtowe wtedy się skończą, ale rozwój tego biznesu powinien zrównoważyć skutki kończących się umów. Oczekujemy, że wpływ hurtu na naszą EBITDA będzie rósł rok po roku" - wskazał Kunicki.
"W czwartym kwartale planujemy duże sprzedaże nieruchomości i spodziewamy się mocnych organicznych przepływów finansowych w ostatnim kwartale tego roku" - zapowiedział. (PAP Biznes)
mcb/ asa/