Profil:
Orlen SAOrlen Paczka planuje 600 kolejnych automatów w II kw. i utrzymanie 100 proc. dynamiki wzrostu w '25
Orlen Paczka planuje instalację 600 kolejnych automatów paczkowych w drugim kwartale 2025 r.; obecnie spółka posiada 6,2 tys. automatów paczkowych - podał Orlen w komunikacie prasowym. Ponadto spółka chce utrzymać w 2025 roku 100 proc. dynamikę wzrostu.
"Zakończyliśmy pierwszy kwartał tego roku mocnym akcentem. Zwiększyliśmy o 96 proc. wolumen obsłużonych przesyłek, a z dostawy do automatów paczkowych skorzystało niemal 90 proc. więcej klientów niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Te wyniki potwierdzają nasz ogromny potencjał. Nie zwalniamy tempa. Przez cały rok planujemy utrzymać dynamikę 100 proc. wzrostu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes Orlen Paczka, Piotr Krężel.
"Wzmocniliśmy spółkę Orlen Paczka przenosząc do niej automaty paczkowe, konsolidując tym zasoby i kompetencje w jednym podmiocie. Zintegrowanie biznesu pozwala nam efektywniej zarządzać Orlen Paczką i otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju, a w przyszłości pozyskania partnera strategicznego, z którym będziemy umacniać naszą pozycję na rynku e-commerce. ORLEN Paczka jest drugą metodą dostawy, motywującą do zakupów online wg raportu Gemius +E-commerce w Polsce+, co stanowi ogromny potencjał do dalszego dynamicznego wzrostu" - dodał.
Od marca Orlen Paczka, we współpracy z partnerem Packeta, rozpoczął obsługę dostaw międzynarodowych na Allegro do Czech, Słowacji i Węgier. Jest to kolejna współpraca w zakresie dostaw zagranicznych. Orlen Paczka realizuje również usługę przesyłek międzynarodowych dla Vinted, obejmującą już siedem europejskich państw. Paczki przesyłane są między Polską a Litwą, Rumunią, Węgrami, Czechami, Słowacją, Szwecją i kontynentalną częścią Finlandii.
Największymi klientami Orlen Paczka są m.in.: Vinted, Allegro, Smyk, Biedronka Home, Super-Pharm, LPP, RTV Euro AGD. (PAP Biznes)
mcb/ ana/