Profil:
Pepco Group NVPepco Group planuje otworzyć w roku obrotowym 2025 ok. 300 nowych sklepów netto (opis)
Pepco Group planuje otworzyć w roku obrotowym 2025, rozpoczętym 1 października tego roku, ok. 300 nowych sklepów netto. Priorytetem będzie dalszy wzrost przychodów LFL - poinformowała spółka w komunikacie.
"Chociaż jesteśmy dopiero na początku roku, grupa spodziewa się kontynuować pozytywny trend sprzedaży like-for-like osiągnięty przez Pepco do tej pory w roku obrotowym 2025. Skoncentrowane inwestycje w ceny kluczowych produktów, wraz z poprawą dostępności i świeżości zapasów, powinny napędzać wzrost przychodów oparty na wolumenie w ciągu roku" - napisano w komunikacie.
"W roku obrotowym 2025 planujemy otworzyć około 300 nowych sklepów netto w całej grupie, koncentrując się głównie na marce Pepco, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Priorytetem zarządu na rok obrotowy 2025 będzie dalszy wzrost przychodów like-for-like, które powinny się poprawić w miarę pokonywania wyzwań związanych z łańcuchem dostaw, wspierane przez korzystniejsze ceny, przy jednoczesnym wzmacnianiu kluczowej oferty dla klientów. Na tych fundamentach, a także przy kontynuacji dyscypliny w zakresie nakładów inwestycyjnych (capex) w celu generowania wolnych przepływów pieniężnych, spodziewamy się dalszego postępu strategicznego w roku finansowym 2025" - dodano.
Grupa planuje przedstawić aktualizację strategii podczas wydarzenia dla inwestorów Capital Markets Day, które odbędzie się 6 marca 2025 roku.
Pepco podało, że sprzedaż grupy w ujęciu porównywalnym od początku nowego roku obrotowego spadła o 0,6 proc. w okresie dziewięciu tygodni do 1 grudnia 2024 r., przy zróżnicowanych wynikach w poszczególnych formatach.
"Wyniki były napędzane przez powrót do dodatniej sprzedaży porównywalnej dla Pepco we wrześniu, październiku i listopadzie 2024 roku. Odnotowano dwucyfrowy wzrost wolumenu dzięki niższym cenom i lepszym niż oczekiwano wynikom towarów codziennego użytku. Firma skorzystała na lepszej dostępności w sklepach i czystszej pozycji magazynowej, przy czym starsze zapasy zostały już w dużej mierze usunięte. Pepco odnotowało również dalszą poprawę marży brutto rok do roku, głównie dzięki korzystnym zmianom kursów walut" - podała spółka.
Jak poinformowała grupa, w ostatnich tygodniach Pepco zostało dotknięte kwestiami technicznymi doświadczanymi przez firmę Blue Yonder, będącego dostawcą systemów zarządzania magazynami. Obecnie wszystkie centra dystrybucyjne spółk znów w pełni działają. Jak podano, spółka poniosła pewne dodatkowe koszty tytułem rozwiązania tej sytuacji, ale nie spodziewamy się obecnie, by efekt finansowy był znaczący.
"Sprzedaż Poundland w ujęciu porównywalnym nadal spadała pod wpływem tych samych trendów, co w ubiegłym roku finansowym, przy słabszych wynikach we wszystkich kategoriach. W przypadku Dealz sprzedaż LFL wzrosła dzięki lepszym wynikom w zakresie żywności i towarów codziennego użytku" - napisano.
Pepco Group miało w roku obrotowym 2023/24, zakończonym 30 września 2024 r., 944 mln euro bazowej EBITDA, co oznacza wzrost o 25,2 proc. rdr i o 23,3 proc. przy stałym kursie. Przychody wyniosły 6.167 mln euro, a bazowy zysk przed opodatkowaniem 271 mln euro.
Spółka podała, że przychody wzrosły o 8,1 proc. rdr przy założeniu stałych kursów walutowych oraz o 10,2 proc. przy kursach rzeczywistych. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 26,6 proc. rdr.
Przychody w warunkach porównywalnych (LFL) spadły w trakcie roku o 3,2 proc. LFL w Pepco spadł o 2,8 proc., dla Poundland spadł 3,6 proc., a w Dealz Poland 4,8 proc.
Grupa otworzyła w ciągu roku 392 nowych sklepów netto wobec 648 rok wcześniej. Na 30 września 2024 r. sieć liczyła łącznie 4.948 sklepów.
Dług netto na koniec roku obrotowego 2024 wyniósł 256 mln euro (sprzed MSSF 16), co oznacza dźwignię stanowiącą 0,5x EBITDA z ostatnich 12 miesięcy (sprzed MSSF 16). (PAP Biznes)
pel/