Profil:
Pepco Group NVPepco spodziewa się ponad 4,5 mld euro przychodów i solidnego zysku netto (opis)
Pepco oczekuje, że przychody grupy w roku obrotowym 2025 przekroczą 4,5 mld euro, wzrost bazowej EBITDA w ujęciu rocznym będzie na wysokim, jednocyfrowym poziomie. Spółka liczy też na solidny zysk netto w roku obrotowym 2025 - poinformowało Pepco w komunikacie.

W 2024 roku grupa Pepco miała 4,2 mld euro przychodów. Prognozowane na rok obrotowy 2025 obejmują działalność "nowej grupy Pepco", z wyłączeniem Poundland.
"Wzrost bazowej EBITDA (MSSF 16) w ujęciu rocznym na wysokim, jednocyfrowym poziomie Spodziewane jest osiągnięcie solidnego zysku netto w roku obrotowym 2025" - napisano w komunikacie.
Zysk netto Pepco za 9 pierwszych miesięcy roku obrotowego 2025 wyniósł 196 mln euro i osiągnął już poziom z całego roku obrotowego 2024 (199 mln euro).
"Grupa wciąż korzysta na rozpoczętej w I półroczu mocnej poprawie marży brutto rok do roku, napędzanej przez Pepco. W rezultacie Grupa spodziewa się, że w roku obrotowym 2025 bazowa EBITDA (MSSF 16) znajdzie się bliżej górnego poziomu zapowiedzianego przez zarząd (tj. wysoki, jednocyfrowy wzrost r/r). Zarząd spodziewa się, że wzrost całorocznego bazowego zysku netto znacząco przewyższy wzrost EBITDA, z uwagi na niższe odsetki oraz opłaty podatkowe w porównaniu z rokiem obrotowym 2024, i to pomimo zaksięgowania m.in. jednorazowego efektu związanego z refinansowaniem zadłużenia w czwartym kwartale" - napisano w komunikacie.
"Utrzymanie zdyscyplinowanego podejścia do ekspansji liczby sklepów oraz inwestycji kapitałowych przełoży się również na silną generację gotówki, nawet po wliczeniu kosztów różnych programów strategicznych transformacji w roku obrotowym 2025, w tym sprzedaży Poundland, reorganizacji sklepów w Pepco Germany oraz przekształcenia sklepów z formatu Pepco Plus na Półwyspie Iberyjskim" - dodano.
Pepco obserwuje pozytywny trend w przychodach w ujęciu porównywalnym (LFL), ze wzrostem +2,7 proc. po pierwszych 51 tygodniach roku obrotowego, wspierany przez dobre wyniki czwartego kwartału, ze wzrostem LFL +3,9 proc.
Komentując wyniki, Stephen Borchert, prezes Pepco Group, powiedział, że ostatnie 12 miesięcy było przełomowe dla firmy.
"Przeformatowaliśmy naszą strategię i rozpoczęliśmy jej szybką realizację. Jestem bardzo zadowolony z postępów, jakich dokonaliśmy, osiągając kluczowe cele na ten rok zgodnie ze strategią przedstawioną na Dniu Inwestora w marcu 2025 r. Dokonaliśmy dezinwestycji z Poundland oraz przestaliśmy oferować towary kategorii FMCG w ramach marki Pepco, co pozwoliło nam na osiągnięcie silniejszego wzrostu oraz na podejmowanie taktycznych decyzji w celu maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy" - powiedział.
"Nasze wyniki pokazują, że to były słuszne kroki prowadzące do dalszej budowy zyskownego wzrostu Pepco. Na koniec roku obrotowego 2025 spodziewamy się zaraportować solidne przychody i bazową EBITDA, wspierane przez znaczącą poprawę marży brutto rok do roku" - dodał.
W ocenie prezesa, nowe działania na rzecz wzmocnienia pozycji lidera cenowego oraz oferty produktowej zostały dobrze odebrane przez klientów i wspierały wzrost przychodów LFL.
"Dotychczasowe wyniki trwającego czwartego kwartału były szczególnie mocne, z przychodami LFL rosnącymi o 3,9 proc. - to nasz najlepszy wynik kwartalny w ciągu ostatnich dwóch i pół roku. Szczególną uwagę poświęciliśmy poprawie wyników w Polsce, co zaowocowało ogólnym odbiciem się LFL w drugiej połowie roku, podczas gdy nasze sklepy w Europie Zachodniej osiągnęły poziom wzrostu LFL w wysokości +6,7 proc. w ciągu roku." - powiedział Stephen Borchert.
„Nasza działalność została przebudowana i uproszczona, jest skoncentrowana na naszej podstawowej marce Pepco w kluczowych regionach Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej. Grupa jest teraz zwinniejsza i gotowa do wykorzystywania nadchodzących okazji oraz by budować wyższe zadowolenie klientów dzięki kanałom cyfrowym i w efekcie zwiększać swój udział w rynku. Kończąc ten rok na silnej pozycji, jestem przekonany, że te solidne postępy w strategicznych obszarach, połączone ze skupieniem się na generowaniu gotówki i osiąganiu dalszych zwrotów na kapitale, będą stanowiły punkt wyjścia do budowania wzrostu wartości dla akcjonariuszy w kolejnym roku obrotowym" - dodał.
Przychody nowej Grupy Pepco (z wyłączeniem Poundland) za okres 51 tygodni zakończony 21 września 2025 r. wzrosły o 8,8 proc. przy zachowaniu stałych kursów walutowych, napędzane otwarciami nowych sklepów oraz wzrostem przychodów LFL marki Pepco w tym samym okresie o 2,7 proc.
W trakcie samego czwartego kwartału dynamika wzrostu wyników uległa dalszej poprawie, z przychodami LFL marki Pepco rosnącymi w bieżącym czwartym kwartale o 3,9 proc..
Grupa spodziewa się uruchomić 84 nowe sklepy netto w trakcie czwartego kwartału i planuje zamknąć rok z 248 nowymi sklepami netto łącznie, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami.
Strategia Grupy jest zorientowana na sprzedaż kluczowych kategorii odzieży oraz towarów codziennego użytku, w których Grupa osiąga większe zyski oraz marże, i w których Pepco ma przewagę konkurencyjną. W ramach realizacji tej strategii dokonano przekształcenia sklepów z formatu Pepco Plus w Hiszpanii i Portugalii do standardowego formatu, jak również usunięto towary kategorii FMCG z krętych alejek prowadzących do kas we wszystkich sklepach Pepco.
Przychody LFL po wyłączeniu FMCG wzrosły w trwającym czwartym kwartale o 7,6 proc., w porównaniu do 4,8 proc. w ubiegłym kwartale.
"Na tej podstawie można powiedzieć, że przychody LFL notowały stopniową poprawę w każdym z kwartałów roku obrotowego 2025" - napisano w komunikacie.
Przychody LFL marki Dealz w okresie 51 tygodni do 21 września 2025 r. wzrosły o 1,9 proc. Jak podała spółka, wpływ na to ma trudny trwający czwarty kwartał, w trakcie którego przychody LFL spadły o 4,4 proc.
"Słaba sprzedaż LFL w czwartym kwartale była spowodowana głównie słabymi wynikami segmentu health & beauty, z uwagi na intensywne promocje na rynku, jak również gorszymi wynikami w sprzedaży napojów bezalkoholowych z uwagi na wyjątkowo zimną aurę w Polsce tego lata" - napisano.
Sprzedaż Poundland firmie Gordon Brothers przeprowadzono w czerwcu 2025 roku. (PAP Biznes)
pr/