Poczta Polska chce zredukować koszty zarządzania transportem i flotą

Poczta Polska wdraża strategię zarządzania transportem i flotą, której celem jest optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów oraz redukcja kosztów ich działalności oraz poprawa elastyczności - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.


"Pierwsze pozytywne efekty już są widoczne: nastąpiła znaczna poprawa terminowości dostarczania przesyłek" - napisano.

Poczta Polska posiada jedne z największych w kraju zasobów logistycznych: pojazdów, sortowni, rozdzielni, placówek własnych oraz partnerskich. Korzysta z około 7,5 tys. samochodów różnych typów, z czego ponad 5 tys. to flota własna.

"Opierając się na wynikach analizy obowiązującego do niedawna modelu wykorzystania floty, w nowej strategii zaproponowano zmiany, które umożliwią lepsze wykorzystanie obecnych zasobów poprzez m.in.: zoptymalizowanie doboru pojazdów, kosztów eksploatacji floty, w tym usprawnienie systemu monitorowania oraz wykorzystania outsourcingu transportu" - podała spółka.

Jednocześnie - jak podano - Poczta Polska wprowadza zmiany systemowe, które mają za zadanie poprawić jej sprawność oraz efektywność operacyjną w transporcie.

Do najważniejszych zmian, jakie zostaną wprowadzone w najbliższym czasie należą: przejście na model oparty na analizie Make or Buy, gdzie decyzje o własności floty lub outsourcingu usług transportowych będą podejmowane na podstawie analizy rzeczywistych kosztów i efektywności operacyjnej; wprowadzenie systemu wynagrodzeń dla kurierów, zorientowanego na efektywność oraz możliwość elastycznej współpracy B2B; implementacja narzędzi TMS (Transport Management System) i SMP (System Monitorowania Pojazdów).

"Wdrożenie nowej strategii zarządzania transportem pozwoli na osiągnięcie pozytywnych efektów w jakości oraz optymalizacji kosztów, przez co położy fundament pod nową jakość działalności Poczty Polskiej w obszarze KEP (usługi kurierskie, ekspresowe i pocztowe - przyp. PAP Biznes)" – powiedział, cytowany w komunikacie, Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki.

Poczta Polska to polski operator wyznaczony. Sieć logistyczna spółki to 7,5 tys. pojazdów, 28 sortowni, 18 tys. punktów odbioru przesyłek, ponad 7,5 tys. placówek pocztowych i 4 mln przesyłek dostarczanych dziennie. (PAP Biznes)

pel/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,3338 -0,54%
1 EUR 4,1745 -0,26%
1 GBP 4,9608 -0,61%
100 JPY 2,5849 -0,76%
1 USD 3,8377 -0,37%