Poczta Polska chce zredukować koszty zarządzania transportem i flotą
Poczta Polska wdraża strategię zarządzania transportem i flotą, której celem jest optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów oraz redukcja kosztów ich działalności oraz poprawa elastyczności - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
"Pierwsze pozytywne efekty już są widoczne: nastąpiła znaczna poprawa terminowości dostarczania przesyłek" - napisano.
Poczta Polska posiada jedne z największych w kraju zasobów logistycznych: pojazdów, sortowni, rozdzielni, placówek własnych oraz partnerskich. Korzysta z około 7,5 tys. samochodów różnych typów, z czego ponad 5 tys. to flota własna.
"Opierając się na wynikach analizy obowiązującego do niedawna modelu wykorzystania floty, w nowej strategii zaproponowano zmiany, które umożliwią lepsze wykorzystanie obecnych zasobów poprzez m.in.: zoptymalizowanie doboru pojazdów, kosztów eksploatacji floty, w tym usprawnienie systemu monitorowania oraz wykorzystania outsourcingu transportu" - podała spółka.
Jednocześnie - jak podano - Poczta Polska wprowadza zmiany systemowe, które mają za zadanie poprawić jej sprawność oraz efektywność operacyjną w transporcie.
Do najważniejszych zmian, jakie zostaną wprowadzone w najbliższym czasie należą: przejście na model oparty na analizie Make or Buy, gdzie decyzje o własności floty lub outsourcingu usług transportowych będą podejmowane na podstawie analizy rzeczywistych kosztów i efektywności operacyjnej; wprowadzenie systemu wynagrodzeń dla kurierów, zorientowanego na efektywność oraz możliwość elastycznej współpracy B2B; implementacja narzędzi TMS (Transport Management System) i SMP (System Monitorowania Pojazdów).
"Wdrożenie nowej strategii zarządzania transportem pozwoli na osiągnięcie pozytywnych efektów w jakości oraz optymalizacji kosztów, przez co położy fundament pod nową jakość działalności Poczty Polskiej w obszarze KEP (usługi kurierskie, ekspresowe i pocztowe - przyp. PAP Biznes)" – powiedział, cytowany w komunikacie, Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki.
Poczta Polska to polski operator wyznaczony. Sieć logistyczna spółki to 7,5 tys. pojazdów, 28 sortowni, 18 tys. punktów odbioru przesyłek, ponad 7,5 tys. placówek pocztowych i 4 mln przesyłek dostarczanych dziennie. (PAP Biznes)
pel/ ana/