Profil:
Polimex Mostostal SAPolimex Mostostal celuje w ponad 3 mld zł przychodów w '25; planuje publikację nowej strategii
Polimex Mostostal spodziewa się istotnego wzrostu portfela zamówień i zakłada na 2025 r. ponad 3 mld zł przychodów - poinformowali przedstawiciele zarządu podczas konferencji. Grupa w tym roku chce przedstawić nową strategię, która będzie obowiązywać w horyzoncie 2033 r.
"Wartość przychodów zaplanowanych na 2025 r. to istotnie ponad 3 mld zł, prawie 4 mld zł. Są to kwoty pochodzące głównie w tym roku z sektora nafta, chemia, gaz" - powiedziała wiceprezes Marzena Hebda-Sztandkie.
W I kwartale 2025 roku grupa miała 875 mln zł przychodów (wzrost o 45 proc. rdr) i 36,1 mln zł zysku operacyjnego (w porównaniu do straty w wysokości 9,4 mln zł rok wcześniej).
Zysk netto w okresie trzech miesięcy 2025 roku wyniósł 27,5 mln zł wobec 12,5 mln zł straty netto rok wcześniej.
"Spodziewamy się istotnego wzrostu zamówień i portfela zamówień w grupie. Jest to bezpośrednio połączone z uruchomieniem środków z KPO, realizacją planów strategicznych naszych największych zamawiających jak Orlen, Tauron, Enea, PGE, rozwoju sieci przesyłowych opublikowanych przez PSE. Będzie to miało odzwierciedlenie w naszej strategii" - powiedział prezes Jakub Stypuła.
Aktualny portfel zamówień grupy Polimex-Mostostal, pomniejszony o sprzedaż przypadającą na konsorcjantów, ma wartość ok. 7,06 mld zł.
Portfel zamówień w poszczególnych segmentach kształtuje się następująco: na segment energetyka przypada 2,42 mld zł, na segment nafta, gaz i chemia 3,46 mld zł, na segment produkcja 0,32 mld zł, na segment budownictwo infrastrukturalne 0,39 mld zł oraz na segment budownictwo przemysłowe 0,47 mld zł.
"Mamy w portfelu ponad 7 mld zł zamówień w realizacji. To mniej w stosunku do kwartałów ubiegłego roku, ale mamy nadzieję, że portfel będzie nieco bardziej wartościowy. Z drugiej strony, 22 mld zł w bieżącym ofertowaniu dają nadzieję na to, że szybko przejdziemy na poziom znacznie większy" - ocenił wiceprezes Mirosław Sołtysiak.
Jesienią grupa chce przedstawić nową strategię.
"W okolicach sierpnia-września powinniśmy być gotowi z założeniami naszej strategii" - powiedział prezes.
"Naszym celem jest opracowanie strategii i jej realizację od 2026 r. (...) Będziemy chcieli główne kierunku pokazać, jak najbardziej wymiar finansowy będziemy w niej uwzględniać" - dodała wiceprezes Hebda-Sztandkie.
Jak poinformował prezes, strategia będzie obejmować m.in. działania związane z wyjściem na rynki zagraniczne.
Strategia ma obowiązywać w horyzoncie do 2033 r. i być poddawana przeglądowi i aktualizacji co dwa lata. (PAP Biznes)
doa/ asa/