Powierzchnia handlowa obiektów handlowych na koniec I półrocza wyniosła 13,5 mln mkw. GLA - PRCH
Na koniec I półrocza 2024 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,5 mln mkw. GLA - poinformowała w komunikacie prasowym Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). W budowie, z terminem otwarcia do końca 2024 r., jest 28 obiektów o łącznej powierzchni handlowej 270 tys. mkw. GLA.
PRCH podało, że w pierwszej połowie 2024 r. przybyło 190 tys. mkw. GLA.
"W pierwszej połowie 2024 r. w Polsce otwarto 15 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 5 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Na koniec czerwca 2024 r. nowoczesna powierzchnia handlowa osiągnęła wielkość 13,5 mln mkw. GLA. Nową podaż zdominowały obiekty otwarte w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, dotyczy to 75 proc. nowej powierzchni handlowej. W strukturze zasobów handlowych dominują centra handlowe, które odpowiadają za 80 proc. nowoczesnej powierzchni handlowej. Rośnie udział parków handlowych, na które przypada 18 proc. powierzchni handlowej, a 2 proc. stanowią centra wyprzedażowe " - powiedział cytowany w komunikacie prasowym dyrektor zarządzający PRCH Marcin Klammer.
Największymi obiektami handlowymi oddanymi do użytku w I półroczu 2024 r. były: OTO Park Koszalin w Koszalinie (38 tys. mkw. GLA), Galeria Starówka w Lesznie (15,2 tys. mkw. GLA) oraz obiekt S1 w Bytomiu (14 tys. mkw. GLA).
PRCH poinformowało, że w pierwszej połowie 2024 r. rynek nieruchomości komercyjnych odnotował zauważalny wzrost aktywności inwestorów. Wartość transakcji wyniosła 1,7 mld euro, co stanowi wzrost o 76 proc., w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 r. W tym, wartość transakcji dotyczących nieruchomości handlowych wyniosła niemal 497 mln euro. (PAP Biznes)
doa/ gor/