POWSZECHNE TOWARZYSTWO INWESTYCYJNE SA Powołanie osoby nadzorującej
Raport bieżący 26/2013
Zarząd POWSZECHNEGO TOWARZYSTWA INWESTYCYJNEGO S.A. z siedzibą w Poznaniu na podstawie § 5 ust. 1 pkt. 21 oraz § 27 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19.02.2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. nr 33 poz. 259) informuje, że w dniu 30.12.2013 Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki na podstawie Uchwały nr 7/2013 powołało do składu Rady Nadzorczej Pana Pawła Millera.
Pan Paweł Miller jest absolwentem Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, kierunek: konserwacja Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej.
Kariera zawodowa:
Urząd Miasta Torunia 1993 - 1994 - Rzecznik Prasowy - Odpowiedzialny za politykę medialną i relacje z inwestorami z władzami Torunia. Wydawca biuletynu informacyjnego. Członek zespołu współpracującego ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO), Projekt Zdrowych Miast - prowadzenie szkoleń i promocja zdrowego stylu życia w miasta.
03/1994 - 09/1994
Trener - Członek zespołu trenerów odpowiedzialny za szkolenia podstawowe, techniki sprzedaży i analizę finansową. Przeprowadził szkolenia dla około 3000 agentów, wdrożył system sprzedaży i analizy finansowej w oparciu o standardy LUATC (Kanada)
09/1994 - 04/1995
Specjalista ds. Ubezpieczeń Grupowych - Opracowanie OWU produktu ubezpieczenia grupowego z funduszem, zasad underwritingu, systemu kwotacyjnego, formularzy i dokumentacji ubezpieczeniowej
03/1994 - 11/1997
Commercial Union Polska
Dyrektor ds. Ubezpieczeń Grupowych 04/1995- 11/1997
Zakres odpowiedzialności:
• Odpowiedzialność za wynik finansowy linii biznesowej grupowego ubezpieczenia z funduszem inwestycyjnym
• Zarządzanie działem ubezpieczeń grupowych - 30 osób w centrali, 440 agentów
• Zarządzanie całością procesów w ubezpieczeniach grupowych - tworzenia produktów, oceny ryzyka, rekrutacji, szkoleń, sprzedaży, obsługi polis grupowych - z wyjątkiem księgowości, obsługi roszczeń i inwestycji
11/1997 - 01/1999
Citibank Polska, Dyrektor Sprzedaży, Citibusiness; Vice-president, Citibank
Citibusiness to start-up w Citibank Polska powołany do obsługi segmentu małych i średnich
przedsiębiorstw (obrót 3-35 mln USD), część międzynarodowego projektu dla 13 krajów świata (min RPA, Malezja, Tajwan, Czechy)
Zakres odpowiedzialności:
• Odpowiedzialność za wynik finansowy (P&L responsibility) sprzedaży i zarządzanie sprzedażą
• Stworzenie organizacji sprzedaży, call-centre, zespołu wsparcia sprzedaży i szkoleń
• Współtworzenie i implementacja modelu biznesowego
• Opracowanie i wdrożenie systemu prowizyjnego
• Odpowiedzialność za wolumeny sprzedaży - kredytów, depozytów, liczbę klientów, wysycenie produktami portfela klientów I przychodowość
• Uczestnictwo w Executive Committee (Polska) i Sales Committee projektu (Malezja) w związku z wdrożeniem systemu zarządzania sprzedażą Siebel w 13 krajach
02/1999 - 05/2000
ING Nationale Nederlanden
Dyrektor ds. Rozwoju 01/2000 - 05/2000
Dyrektor Regionalny ds. Współpracy z Bankiem Śląskim 02/1999 - 01/2000
Raportowanie do Prezesa Zarządu ING Nationale-Nederlanden, Wiceprezesa ds. Sprzedaży
Zakres odpowiedzialności:
• Sprzedaż ubezpieczeń na życie i OFE ING NN klientom Banku Śląskiego za pośrednictwem 300 agentów afiliowanych przy oddziałach Banku Śląskiego
• zarządzanie projektami rozwoju sprzedaży związanych ze wzrostem efektywności rekrutacji i sprzedaży oraz nowymi produktami
• Członek ISIS Team - odpowiedzialnego za wdrożenie skomputeryzowanego systemu sprzedaży w całej sieci ING NN
• Sprzedaż produktów bankowych przez agentów - kredyty hipoteczne i karty kredytowe
06/2000 - 11/2001
AMC Polska, Prezes Zarządu
Raportowanie do Wiceprezesa Sprzedaży, AMC International.
Zakres odpowiedzialności:
• Strategiczne i operacyjne zarządzanie jako jedno-osobowy Zarząd AMC Polska, części niemiecko-szwajcarskiego koncernu sprzedaży bezpośredniej
• Zarządzanie siecią 400 sprzedawców, 20 osób w centrali
12/2001 - 10/2006
Nordea Życie Polska, Prezes Zarządu, NL Życie, Prezes Zarządu (2005-2006), Nordea OFE,
Dyrektor Sprzedaży (2005-2006), Co-szef Nordea Life and Pensions w Polsce Nordea to największa skandynawska grupa finansowa, Nordea Życie była 7 co do wielkości towarzystwem ubezpieczeń na życie w Polsce, Nordea OFE był 6 co do wielkości OFE. Raportowanie do szefa Nordea Life and Pensions, członka zarządu Grupy Nordea
Zakres odpowiedzialności:
• Planowanie i egzekucja strategicznych celów biznesowych spółek life and pensions Grupy
Nordea w Polsce
• Zarządzanie pracami Zarządów 2 towarzystw ubezpieczeniowych (Nordea i NL), bezpośrednia odpowiedzialność za sprzedaż.
• Odpowiedzialność za sprzedaż, operacje, Marketing, IT w spółkach życiowych i OFE
• Zarządzanie pracą 120 pracowników centrali, 500 agentów wyłącznych, 4500 wyłącznych
agentów zewnętrznych (OFE), relacjami z zewnętrznymi pośrednikami i brokerami
• Lokalna odpowiedzialność za akwizycję i połączenie ze spółkami Sampo - wielkość transakcji 130 mln Euro, największa transakcja tego typu w Polsce
• Bezpośrednie zarządzanie 3 kanałami dystrybucji (wyłączny, zewnętrzny i bancasurance)
• Zapewnienie wdrożenia strategii bancassurance/ assurbanking Nordea przez członkostwo w radach nadzorczych spółek Grupy Nordea (Nordea Bank, Nordea ubezpieczenia)
11/2006 - 01/ 2009 Allianz Polska, Allianz Bank Polska SA, Prezes Zarządu
Allianz Bank był częścią 3 co do wielkości ubezpieczyciela w Polsce, podmiotu Grupy Allianz,
największego ubezpieczyciela w Europie. Raportowanie bezpośrednio do szefa Grupy Allianz Polska I pośrednio do Allianz New Europe w Monachium w Niemczech.
Zakres odpowiedzialności:
• Pełna odpowiedzialność za projekt powołania Allianz Bank w wysokości 200 mln Euro
• Proces uzyskania licencji bankowej i operacyjnej
• Opracowanie strategii, modelu biznesowego, struktury i business planu
• Project Management budowy banku - kanałów dystrybucji, centrali banku, operacji, oferty
produktowej, procedur i polityk bankowych
• Zarządzanie pracami Zarządu Banku, bezpośrednia odpowiedzialność za Sprzedaż (01—07 '08), Ryzyko, Product Management, Legal&Compliance, Marketing, HR and Office Management
• Uczestnictwo w pracach Allianz Banking Operational Committee, Frankfurt, Niemcy
04/ 2011 - do 11/2012
Członek Zarządu Boryszew SA,
odpowiedzialny za rozwój sektora automotive i M&A, operacyjnie zarządza jako CEO Boryszew Automotive Plastics z 5 fabrykami części samochodowych w Niemczech (4) i Czechach (1) o przychodach 210 mln eur (2011)
Zakres odpowiedzialności:
• Odpowiedzialny za projekty M&A w Grupie Boryszew,
• projekty związane z rozwojem, relacjami z klientami OEM (Grupa VW, BMW, Daimler i inni)
• Restrukturyzacja spółek, projekty zwolnień pracowników, wymina części pracowników na
usługi zewnętrzne i outsourcing, agencje pracy tymczasowej, w tym pracowników z Polski
• centralizacja niektórych funkcji (finanse, księgowość, sprzedaż, R&D)
11/2012 - 28/02/2012 Prezes Zarządu Deutsche Capital Management AG
. Funduszu inwestycyjnego z siedzibą w Monachium, aktywa w zarzadzaniu 5 mld EUR - nieruchomości, samoloty, silniki lotnicze, farmy solarne.
Zakres odpowiedzialności:
• Zarządzanie funduszem inwestycyjnym, ocena projektów i decyzje inwestycyjne(nieruchomości, energia odnawialna, lotnictwo)
• Restrukturyzacja zadłużenia i zobowiązań funduszu - zmniejszenie ekspozycji (gwarancji) o 27 mln Eur
• Opracowanie nowej strategii dla funduszu - otwarcie linii biznesowej dla inwestorów
instytucjonalnych, projekt ekspansji na rynki CEE - Polska, Rosja, analizy projektów w Polsce
• Zarządzanie procesem sprzedaży spółki-córki DCM Real Estate Management
04/2009 - .... NordStar - Właściciel
NordStar jest firmą doradztwa inwestycyjnego i startegicznego, specjalizująca się w obszarach: bankowości, finansów, pozyskiwania finansowania przedsiębiorstw, start-up'ów, przejęć i fuzji oraz zarządzania strategicznego. NordStar współpracuje ze spółkami notowanymi na Warszawskiej GPW oraz funduszami inwestycyjnymi i private equity z Polski, W.Brytanii, USA i Szwajcarii.
Osiągnięcia:
• Pozyskanie finansowania dla podmiotów prywatnych i notowanych na GPW 304 mln PLN od początku działalności
• Skuteczne przeprowadzenie kilkunastu transakcji M&A po stronie sprzedającego i kupującego w Polsce i za granicą
• Pozyskanie inwestorów instytucjonalnych do projektów emisji warrantów przez spółki notowane na GPW
Ponadto Pan Paweł Miller zasiadał w organach nadzoru następujących podmiotów:
06/2011 - ... Przewodniczący Rady Nadzorczej Hygienika SA, notowanej na GPW
2002 - 2006 członek Rady Nadzorczej Nordea Bank Polska SA
06/2009 - 04/2011 członek Rad Nadzorczych spółek giełdowych: Impexmetal SA i Boryszew SA, Suwary SA, HAWE SA
2007-2009 członek Rady Nadzorczej TFI Allianz
2001 - 2004 członek rady nadzorczej Nordea Ubezpieczenia (później Tryg)
2006 - ... członek Rady Programowej Institute of International Research (IIR)
2007 - 2009 członek Rady Nadzorczej TFI Allianz
2001 - 2006 członek Polskiej Izby Ubezpieczeń, wyróżniony złotym medalem za zasługi dla ubezpieczeń w 2005
2000 - Prezes Fundacji Sztuki ING
1989 - 1992 Mieszkał i podróżował w Wielkiej Brytanii i Australii
1994 - 2008 Mówca publiczny, prelegent konferencji w Polsce i za granicą (Warszawa, Praga, Amsterdam) tematy zarządzania i sprzedaży i marketingu
1994 - 2006 uczestnik wielu szkoleń organizowanych przez LIMRA, Commercial Union, Citibank, ING i Nordea z zarządzania, bankowości, ryzyka kredytowego, zarządzania zmianą
1994 - 2001 trener, przeprowadził osobiście około 300 szkoleń z zagadnień sprzedaży, zarządzania, motywacji i rozwoju osobistego
Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, Pan Paweł Miller nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej spółce cywilnej lub spółce osobowej bądź członkiem organu konkurencyjnej spółki kapitałowej ani jakiejkolwiek innej konkurencyjnej osoby prawnej. Na podstawie złożonego oświadczenia, nie jest również wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego na podstawie ustawy o KRS.
Więcej na: biznes.pap.pl
kom espi zdz