Primark planuje otworzyć w Polsce trzy nowe sklepy
Sieć odzieżowa Primark planuje otworzyć w Polsce w najbliższych latach trzy nowe sklepy, wartość inwestycji to ponad 25 mln euro - podała spółka w komunikacie prasowym.
Nowe lokalizacje zwiększą łączną liczbę sklepów Primark w kraju do 10. Powierzchnia handlowa powiększy się o ponad 25 proc.
Jak podano, sklepy zaoferują niemal 8.000 m. kw. dodatkowej powierzchni handlowej, powstanie 400 nowych miejsc pracy.
Nowe sklepy powstaną w Felicity w Lublinie, Atrium Biała w Białymstoku oraz w centrum handlowym Promenada w Warszawie. Otwarcia zaplanowano na lata finansowe 2025/2026 i 2026/2027.
"Rozwój naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nieustannie jest dla nas kluczowym priorytetem, a my nie zamierzamy zwalniać tempa. Polska to dla nas strategiczny rynek, na którym Primark stale poszerza swoją obecność. Zaledwie 4 lata po otwarciu pierwszego sklepu zbudowaliśmy silny biznes z lojalną i rosnącą bazą klientów" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Maciej Podwojski, Head of Primark CEE.
Primark zadebiutował w Polsce cztery lata temu, otwierając swój pierwszy sklep w Galerii Młociny w Warszawie. Spółka posiada też sklepy w Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi i Bydgoszczy.
Na koniec 2024 roku Primark miał 16 sklepów na sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce (7 sklepów), Czechach (3 sklepy), Rumunii (3 sklepy), Słowacji (1 sklep), Słowenii (1 sklep) i na Węgrzech (1 sklep). Na całym świecie Primark posiada obecnie 450 sklepów.
Sklepy Primark oferują odzież, jak również kosmetyki, artykuły wyposażenia domu i akcesoria. (PAP Biznes)
pel/ ana/