Profil:
Red Square Games SARed Square Games myśli o kolejnej grze w uniwersum SlavicPunk (wywiad)
Red Square Games planuje kolejne produkcje w uniwersum SlavicPunk i ocenia potencjał przychodowy tego IP jako rozwojowy - poinformował PAP Biznes prezes spółki, Krzysztof Wolicki. Ponadto deweloper gier widzi duży potencjał w digitalizacji gier planszowych, w czym upewniła go umowa z Asmodee.
"SlavicPunk jako zarejestrowana marka, powstała z myślą o wielu produktach i stopniowej budowie jej świadomości wśród odbiorcy. Po niecałych czterech latach funkcjonowania spółki udało nam się wprowadzać produkty, takie jak: (gry planszowe - PAP) SibirPunk RPG w lokalizacji polskiej, SibirPunk RPG w lokalizacji angielskiej, SibirPunk RPG w lokalizacji francuskiej (gra jest gotowa i niebawem zostanie wydana przez francuskiego wydawcę), SlavicPunk: Oldtimer na PC oraz porty konsolowe PS5 i XBOX" - powiedział PAP Biznes Wolicki.
"Praca nad tymi tytułami przyczyniła się do powstania bazy systemów i technologii, które możemy rozwijać i budować na nich kolejne produkcje umiejscowione nie tylko w tym IP" - wyjaśnił.
Dodał, że częścią wspomnianego IP jest uniwersum wykreowane w książkowej trylogii SibirPunk przez pisarza Michała Gołkowskiego.
"Potencjał sprzedażowy IP SlavicPunk, w kontekście planów Red Square Games i zespołu na kolejne produkcje, oceniam jako mocno rozwojowy, dlatego już wcześniej komunikowaliśmy chęć stworzenia kolejnej gry wideo w oparciu o to IP. Jednak zanim te plany zostaną sfinalizowane w postaci wydanego tytułu, musimy ukończyć projekt Sancticide realizowany z Sylen Studio, w którym powstają ważne dla nas systemy i technologie niezbędne do realizacji kolejnej własnej produkcji" - powiedział prezes.
Jak wskazał, motorem napędowym spółki są również tradycyjne gry stołowe. Ostatnio jednak Red Square Games podpisał umowę z Asmodee na cyfrową wersję gry planszowej z portfolio francuskiej firmy, którą określono jako kultową, ale ze względu na zapisy umowy, spółka nie może ujawnić jej nazwy.
Asmodee to francuski wydawca gier planszowych, karcianych i gier fabularnych (RPG).
"Digitalizacja gier planszowych jest doskonałym wykorzystaniem potencjału produkcyjnego naszego zespołu i stanowi połączenie dwóch naszych obszarów działalności gier wideo i gier bez prądu. Sporo gier planszowych zostało już poddanych digitalizacji, przynosząc swoim deweloperom zyski. Produkcje gier wideo, które przenoszą gry planszowe na ekrany komputerów, konsol czy też urządzeń mobilnych są znacznie mniej kosztowne w realizacji niż gry wideo powstające od zera" - powiedział Wolicki.
"Nasze plany w tym obszarze po pozyskaniu licencji od Asmodee znacznie urosły i na pewno nie będziemy ograniczać się w realizacji tylko jednego tytułu. Bardzo liczę, że jako spółka podołamy zadaniu przeniesienia znanej gry planszowej na grę wideo, dzięki czemu otworzymy sobie jeszcze szerzej drzwi wśród innych wydawców do ich tytułów planszówkowych, do których byśmy chcieli pozyskać licencję" - dodał.
Red Square Games planuje również intensyfikację działań w obszarze gier planszowych. Spółka chciałaby lokalizować na krajowym rynku zagraniczne tytuły.
Ponadto prezes spółki liczy, że wkrótce rynek zacznie promować małe studia, które w połączeniu z kreatywnością i determinacją swoich zespołów mają szansę stworzyć produkty o dużym potencjale sprzedażowym.
"Rynek głównie premiuje studia AAA, które pracowały i pracują nad głośnymi oraz oczekiwanymi przez społeczność graczy tytułami. Co jakiś czas te oczekiwanie rynku na duże premiery zostaje trącone przez mniejsze studia i mniejsze projekty, a nawet solo developerów" - powiedział.
"Obecnie dostępna technologia pozwala na tworzenie gier na podobnym poziomie jakościowym zarówno małym, jak i największym developerom, lecz to budżety determinują wielkość projektów i zespołów. Mniejsi deweloperzy chcąc konkurować z dużymi produkcjami o uwagę gracza bez dużych budżetów marketingowych muszą mocno postawić na przemyślany i bardzo ciekawy dla odbiorcy design gry, a co za tym idzie na atrakcyjny gameplay" - dodał.
Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)
mcb/ osz/