Revolut Bank ma 5 mln klientów w Polsce, chce być bankiem pierwszego wyboru
Revolut ma w Polsce obecnie ponad 5 mln klientów. Do banku dołącza ponad 1 mln Polaków rocznie. Jeżeli utrzyma dynamikę, przekroczy próg 6 mln klientów w naszym kraju do końca 2026 roku - poinformował bank w komunikacie prasowym.

Polska jest czwartym największym rynkiem Revolut pod względem liczby klientów, po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Revolut ma 15 mln klientów w regionie Środkowej i Wschodniej Europy (CEE) i ponad 60 mln na świecie.
W październiku 2022 roku Revolut miał 2 mln klientów w Polsce. W 2023 roku 3 miliony. W 2024 roku 4 miliony, a obecnie 5 milionów. Jeśli utrzyma dynamikę, przekroczy próg 6 mln klientów w Polsce w 2026 roku.
Revolut realizuje dla klientów średnio 69 mln transakcji miesięcznie w Polsce i 1,2 mld na świecie. Depozyty Polaków w Revolut wzrosły do 5,9 mld zł na koniec 2024 r. (+56 proc. r/r).
Revolut powstał w 2015 roku w Londynie. Rok później uruchomiono biuro Revolut w Krakowie (2016). Dziś Revolut zatrudnia na świecie ponad 10 tys. osób, w tym 1100 nad Wisłą.
Europejski Revolut Bank posiada pełną licencję bankową i jest regulowany bezpośrednio przez Europejski Bank Centralny i Bank Litwy (ma ponad 46 mln klientów w Europie).
W tym roku Revolut udostępnił w Polsce m.in. raty w karcie kredytowej, giełdę do handlu walutami cyfrowymi Revolut X, bezprowizyjne plany inwestycyjne ETF, zakup biletów transportu miejskiego w 50 miastach Polski oraz handel ułamkowymi akcjami, ETF-ami, złotem, kryptowalutami czy obligacjami. Z Revolut inwestuje 595 tys. polskich klientów (+46 proc. w 2025 roku).
Revolut na świecie uruchamia kolejne banki (uzyskał licencje bankowe w Wielkiej Brytanii oraz Meksyku), a w Europie zakłada bankowe oddziały Revolut Bank UAB w kolejnych krajach UE (ma już ich 9 w Europie, działają w Irlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Włoszech, Rumunii, Belgii i Portugalii).
Celem Revolut jest zachęcenie Europejczyków do korzystania z niego jak z głównego konta (codzienne finanse, kredyty, pensje). Aby to ułatwić, Revolut integruje się z lokalnymi schematami płatności (Bizum w Hiszpanii, iDEAL i Tikkie w Holandii, Wero we Francji, Belgii i Niemczech oraz BLIK w Polsce).
W Polsce bank ulokował swój regionalny Credit Hub, rozwija sprzedaż kredytów (gotówkowe, konsolidacyjne), wprowadza nowe produkty (ostatnio raty w karcie kredytowej).
"Chcemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe, jak kredyty hipoteczne, o zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, jak In-app calls, o długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne, jak plany inwestycyjne ETF, o usługi łączności, jak karty eSIM i lokalne plany taryfowe, czy o benefity związane ze stylem życia, jak program korzyści RevPoints" - powiedział Tomasz Jarczyk, Head of Credit, Poland & Europe North w Revolut Bank.
"Naszym celem jest stanie się dla klientów bankiem pierwszego wyboru z pomocą lokalnych oddziałów Revolut Bank w Europie, także w Polsce" - dodał. (PAP Biznes)
pr/