Ronson Development sprzedał w I półroczu 2025 roku 183 lokale
Ronson Development sprzedał w pierwszym półroczu 2025 roku 183 lokale w porównaniu do 258 lokali rok wcześniej - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. W tym okresie spółka przekazała 399 lokali w porównaniu do 381 lokali w pierwszym półroczu 2024 r.
Ronson Development sprzedał łącznie w pierwszym półroczu 183 lokale, a motorami sprzedaży były projekty Ursus Centralny (67) oraz Nowa Północ (40). Obecnie w ofercie sprzedażowej dewelopera znajduje się 771 lokali.
Przychody spółki ze sprzedaży lokali mieszkalnych i usługowych wyniosły 261 mln zł w pierwszym półroczu 2025 r. w porównaniu do 236,3 mln zł w pierwszym półroczu 2024 r.
Podano, że spółka ma zabezpieczony bank ziemi na 4.460 mieszkań, w tym 526 jednostek przeznaczonych dla LivingGo – platforma najmu instytucjonalnego RONSON.
"Początek drugiego kwartału można opisać jako kontynuację sytuacji rynkowej z ostatnich miesiącach. W miarę upływu tygodni wykorzystywaliśmy sprzyjające czynniki – takie jak m. in. obniżki stóp procentowych – i stopniowo rozszerzaliśmy naszą ofertę, aby w odpowiednim momencie móc odpowiedzieć na ewentualny wzrost popytu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Boaz Haim, prezes Ronson Development.
"Działania te pozwoliły nam utrzymać elastyczność operacyjną oraz zapewnić klientom szeroki wybór mieszkań dostosowanych do różnych potrzeb. W efekcie jesteśmy przygotowani, by w nadchodzących miesiącach reagować na zmiany rynkowe w sposób zrównoważony i przemyślany" - dodał.
Andrzej Gutowski, dyrektor działu sprzedaży Ronson Development wskazał, że w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku spółka sprzedała 183 mieszkania, a wynikało to z ostrożnej strategii przyjętej w obliczu niepewności rynkowej.
"Zamiast forsować sprzedaż w warunkach spowolnienia, koncentrowaliśmy się na przygotowaniach do momentu, w którym warunki gospodarcze zaczną sprzyjać aktywizacji klientów. W odpowiedzi na zachodzące zmiany uruchomiliśmy nowe inwestycje we Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie, poszerzając tym samym naszą ofertę w kluczowych lokalizacjach. Patrząc na perspektywy drugiej połowy roku, zakładamy wyraźny wzrost sprzedaży wsparty rosnącym optymizmem wśród nabywców" - powiedział. (PAP Biznes)
alk/ ana/