Rząd przyjął projekt o elektronicznym kanale składania reklamacji w firmach finansowych
Rząd przyjął projekt ustawy zobowiązujący firmy finansowe do udostępnienia elektronicznego kanału składania reklamacji - podano w komunikacie po posiedzeniu Rady Ministrów.
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej (projekt deregulacyjny), przedłożony przez Ministra Finansów.
Dzięki nowym przepisom, reklamacje będzie można składać drogą elektroniczną. Każdy bank czy firma ubezpieczeniowa udostępni wskazane przez siebie kanały do takiej komunikacji.
Dzięki rozwiązaniu, klienci nie będą musieli wysyłać pism papierowych ani stawiać się osobiście w placówkach.
Odpowiedź na reklamację przyjdzie mailem (lub innym kanałem elektronicznym), jeśli reklamacja została złożona w ten sam sposób. Nie trzeba będzie dodatkowo wnioskować o kontakt elektroniczny. Klient będzie miał nadal prawo zażądać odpowiedzi na piśmie.
Dla tych, którzy wolą tradycyjną korespondencję, nic się nie zmienia – utrzymana zostaje możliwość otrzymania odpowiedzi w formie pisemnej.
Nowe przepisy obejmują wszystkie podmioty rynku finansowego, w tym banki, firmy ubezpieczeniowe, towarzystwa emerytalne, instytucje płatnicze, a także brokerów, agentów i pośredników.
Nowe przepisy wejdą w życie po 3 miesiącach od dnia ogłoszenia ustawy w Dzienniku Ustaw. (PAP Biznes)
tus/ ana/