Profil:
LPP SASinsay, jako pierwsza z marek grupy odzieżowej LPP, rozpoczęła działalność w Kosowie
Sinsay, jako pierwsza z marek grupy odzieżowej LPP, rozpoczęła działalność w Kosowie - podało LPP w komunikacie prasowym. LPP pracuje również nad uruchomieniem sprzedaży internetowej na tym rynku, które zaplanowano na drugi kwartał 2025 r.
Na początku lutego polski brand dołączył do grona najemców punktu handlowego Central Park w Prisztinie. W tym miesiącu spółka planuje otwarcie łącznie trzech lokalizacji, w tym dwóch w stolicy kraju.
Do końca 2025 r. gdański producent odzieży zamierza otworzyć 1500 sklepów Sinsay i ok. 100 salonów pozostałych brandów. Dzięki rozbudowie sieci stacjonarnej, przy jednoczesnym wsparciu kanału online, spółka zamierza podwoić sprzedaż w stosunku do 2023 r. w ciągu najbliższych 2 lat. Realizacja tego planu obejmuje rozwój na dotychczasowych rynkach, ale też w pozostałych regionach, w tym wzmocnienie pozycji LPP na Bałkanach.
Zgodnie z przyjętą dla całej grupy strategią omnichannelową, LPP planuje wykorzystać potencjał sprzedażowy w oparciu o równoległy rozwój tradycyjnej sieci sprzedaży oraz e-commerce. Uruchomienie sklepu internetowego w Kosowie planowane jest już w drugim kwartale br.
"W ciągu ostatnich kilku lat intensywnie pracowaliśmy nad pozycją naszych marek w krajach bałkańskich, dlatego Kosowo jest dla nas naturalnym, kolejnym krokiem rozwoju. Sprzyja nam zarówno obserwowany wzrost gospodarczy kraju, jak i towarzyszące mu pozytywne nastroje konsumenckie" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Tomasz Koczara, International Business Director w LPP.
"Kosowo stanowi obiecujący rynek dla marki Sinsay. Strategia rozwoju w tej lokalizacji zakłada osiągnięcie dwucyfrowej liczby sklepów już w pierwszym roku działalności i zapewnienie dostępności oferty dla klientów na terenie całego kraju. Planujemy różnorodne lokalizacje - od centrów handlowych, przez parki handlowe, po sklepy przy głównych ulicach najważniejszych miast. W kolejnym etapie nie wykluczamy obecności naszych pozostałych brandów" – dodał.
Kosowo jest 41. rynkiem, na którym obecne są marki polskiego producenta odzieży. Plany na 2025 rok zakładają dalszy rozwój, na który spółka zamierza przeznaczyć 2,3 mld zł, co pozwoli zwiększyć całkowitą sieć sprzedaży grupy do 4400 sklepów. (PAP Biznes)
alk/