Skonsolidowana sprzedaż grupy Bosch w Polsce w '24 wyniosła 1,7 mld euro

Według wstępnych danych Bosch, dotyczących działalności firmy w Polsce, koncern zakończył rok 2024 z ponad 1,7 mld euro (7,5 mld zł) skonsolidowanej sprzedaży, odnotowując spadek obrotów o 1,5 proc. w euro (6,6 proc. w zł) w porównaniu z rokiem poprzednim - podała spółka w komunikacie prasowym.


Całkowita sprzedaż netto grupy Bosch w Polsce w 2024 roku wyniosła blisko 3,1 mld euro (13,2 mld złotych), co oznacza wzrost o 5,4 proc. w euro (spadek o 0,1 procent w złotych).

"Również w Polsce wyzwania w otoczeniu społeczno-gospodarczym i geopolitycznym wpływają na nastroje konsumentów i skłonność do inwestowania. Pomimo tego chcemy dalej rozwijać naszą działalność. Przewidujemy, że w 2025 roku rynek ustabilizuje się i stworzy nowe możliwości rozwoju" – powiedział Rafał Rudziński przedstawiciel grupy Bosch w Polsce.

Według wstępnych danych, na koniec grudnia 2024 r. w Bosch w Polsce zatrudnionych było ok. 9.700 osób.

Grupa Bosch miała w 2024 roku 90,5 mld euro przychodów ze sprzedaży, o 1 proc. mniej rdr - poinformował firma w komunikacie prasowym. Marża EBIT z działalności operacyjnej koncernu technologiczno-usługowego wyniosła 3,5 proc.

"Pomimo naszych najlepszych starań, również Bosch odczuł skutki spowolnienia gospodarczego. Jednak patrząc na sytuację rynku i innych podmiotów z branży, nasz wynik można uznać za solidny" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes grupy Bosch, Stefan Hartung.

"Technologie dla mobilności i domów przyszłości pozostają dla nas kluczowymi obszarami wzrostu" - dodał.

W komunikacie wskazano, że oprócz słabego wzrostu światowej gospodarki, na rozwój działalności grupy Bosch negatywnie wpłynął fakt, że rozwojowe obszary rynku, takie jak np. elektromobilność, wzrastały znacznie wolniej niż oczekiwano.

Negatywny wpływ na wynik miał brak sprzedaży i niewykorzystane moce produkcyjne, konieczne dalsze wysokie inwestycje w przyszłe technologie i rezerwy na niezbędne strategiczne dostosowania.

Pomimo wskazanych przeciwności wskazano, że plan Boscha do 2030 roku pozostaje bez zmian i celem jest osiągnięcie średniorocznego wzrostu sprzedaży na poziomie od 6 do 8 proc., przy marży na poziomie co najmniej 7 procent.

W komunikacie wskazano również, że inteligentne oprogramowanie i usługi cyfrowe stały się obecnie ważnym filarem podstawowej działalności firmy Bosch.

"Coraz częściej wykorzystujemy sztuczną inteligencję w naszych własnych procesach, poprawiając jakość i efektywność zarówno na produkcji, jak i w pracy biurowej" – powiedział prezes Hartung.

Dodał, że AI stała się również integralną częścią naszych produktów i rozwiązań.

Bosch przewiduje, że dzięki oprogramowaniu i usługom do początku następnej dekady wygeneruje sprzedaż na poziomie ponad 6 mld euro, z czego dwie trzecie przypadnie na sektor mobilności. (PAP Biznes)

mcb/ ana/

© Copyright
Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu PAP Biznes chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.

Waluty

Waluta Kurs Zmiana
1 CHF 4,4549 0,11%
1 EUR 4,2130 0,22%
1 GBP 5,0404 0,29%
100 JPY 2,6224 0,28%
1 USD 4,0576 0,45%