Profil:
Allegro.eu S.A.Skorygowana EBITDA Allegro w III kw. powyżej oczekiwań, spółka podtrzymuje prognozy
Grupa Allegro w trzecim kwartale 2025 roku miała 910,9 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 856,6 mln zł konsensusu. Spółka chce osiągnąć wzrost przychodów i rentowności zgodny z rocznymi celami pomimo lekko niższych niż oczekiwane trendów sprzedaży w czwartym kw. - poinformował CFO Allegro Jon Eastick.
Przychody grupy Allegro w trzecim kwartale wzrosły o 12 proc. rok do roku i były o 0,7 proc. wyższe niż zakładał konsensus PAP Biznes.
Zysk operacyjny grupy sięgnął 589,4 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 45 proc. i o 3,6 proc. więcej niż konsensus.Zysk netto Allegro w trzecim kwartale wyniósł 396,2 mln zł, wobec oczekiwań na poziomie 374,2 mln zł. Rok do roku zysk netto wzrósł o 105 proc.
Allegro rosło dwukrotnie szybciej niż polska sprzedaż detaliczna w trzecim kwartale, przyspieszając wzrost przychodów.
W Polsce w trzecim kwartale wzrost GMV przyspieszył do 10,4 proc., a przychody wzrosły nawet dwukrotnie szybciej niż GMV dzięki wsparciu działalności reklamowej, Allegro Pay czy logistyki.
"Dalszy wzrost udziału zarządzanych przez Allegro dostaw, do 36 proc. w trzecim kwartale, pomaga kontrolować koszty i wspiera marże w Polsce. W segmencie międzynarodowym wzrost GMV na nowych platformach Allegro wyniósł aż 56 proc., a strata zmniejszyła się o 23 proc. rok do roku" - powiedział Jon Eastick, cytowany w komunikacie.
"Wszystko to pomogło grupie wygenerować 24 proc. wzrost skorygowanego zysku EBITDA i odpowiednio przygotowało Allegro do intensywnej rywalizacji o udział w GMV w szczycie sezonu zakupowego, który jest już tuż za rogiem. Chcemy osiągnąć wzrost przychodów i rentowności zgodny z naszymi rocznymi celami nawet pomimo lekko niższych niż oczekiwane trendów sprzedaży jak dotąd w czwartym kwartale” - dodał.
Przy okazji publikacji wyników za drugi kwartał, w połowie września, Grupa Allegro podniosła swoje oczekiwania na 2025 rok, zakładając wzrost przychodów o 8-11 proc. i wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc.
"Kończymy rok z pełnym wachlarzem innowacji, wprowadzamy nowe produkty i nawiązujemy nowatorskie partnerstwa korzystne dla wszystkich stron. Co więcej, właśnie rozpoczęliśmy testy przełomowego Asystenta AI, który z pewnością zrewolucjonizuje sposób wyszukiwania na Allegro" - powiedział prezes spółki Marcin Kuśmierz, cytowany w komunikacie.
"Jesteśmy teraz w najgorętszym okresie w e-commerce i jesteśmy na to wyzwanie gotowi” - dodał.
W trzecim kwartale grupa Allegro pozyskała blisko 600.000 aktywnych kupujących r/r, przebijając poziom 21,1 miliona. Ich średnie roczne wydatki rosły w całym Allegro, zbliżając się do 4300 zł w Polsce.
Nowe marketplace’y Allegro zwiększyły GMV o 56 proc., a liczba ich aktywnych kupujących wzrosła o 50 proc. r/r do 4,2 miliona.
Allegro Pay pomogło sfinansować 15,5 proc. wartości GMV platformy w Polsce w trzecim kwartale, a wzrost liczby sprzedanych na niej rzeczy zwiększył się o 11,2 proc. rok do roku.
Kluczowe kategorie, takie jak Supermarket oraz Zdrowie i Uroda, zwiększyły sprzedaż ponad dwukrotnie szybciej niż tempo wzrostu polskiego GMV, a wśród marek debiutujących na Allegro znalazły się YES, Terranova, Diverse, Homla czy Grohe & Hansgrohe.
Allegro Smart! zyskało w Polsce prawie milion subskrybentów w ciągu roku, a liczba subskrypcji Smart! poza Polską wzrosła ponad dwukrotnie.
Jak podało Allegro, jej aplikacja stała się kluczowym kanałem na nowych rynkach, zwiększając w ciągu roku bazę użytkowników w Czechach, Słowacji i na Węgrzech o 70 proc. do 2,2 miliona.
W Polsce allegrowa apka ma ponad 13 milionów użytkowników rocznie.
Dzięki pełnej integracji DPD i rosnącej liczbie Allegro One Boxów, Allegro Delivery oferuje obecnie najszerszą w Polsce sieć dostaw, obejmującą ponad 33.000 automatów paczkowych i 37.000 punktów odbioru.
Także dzięki trzem nowym magazynom i centrum sortowania Allegro spodziewa się dalszego wzrostu udziału w wolumenie w czwartym kwartale i potwierdza całoroczny cel przekroczenia 8000 Allegro One Boxów. (PAP Biznes)
pr/