Profil:
Ten Square Games SASkorygowana EBITDA Ten Square Games w I kw. wyniosła 30,5 mln zł wobec konsensusu 25,6 mln zł (opis)
Ten Square Games wypracował w pierwszym kwartale 2025 roku 30,5 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 27,5 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 25,6 mln zł skorygowanej EBITDA.
Wynik na poziomie skorygowanej EBITDA wzrósł 7,5 proc. kdk oraz 11 proc. rdr.
"To przede wszystkim efekt decyzji o ograniczeniu wydatków na marketing. Choć decyzja ta będzie miała krótkoterminowy, negatywny wpływ na poziom płatności Grupy, w dłuższej perspektywie powinna zwiększyć efektywność przyszłych inwestycji marketingowych w pozyskiwanie nowych użytkowników" - napisano w komunikacie prasowym.
Producent gier mobilnych wypracował w tym okresie 27,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 18,9 mln zł prognozowanych w konsensusie PAP Biznes. W I kwartale 2024 roku spółka miała 17,9 mln zł zysku netto.
Płatności grupy Ten Square Games wyniosły w pierwszym kwartale 90,5 mln zł wobec 90,7 mln zł konsensusu PAP Biznes.
W I kwartale płatności w grach były niższe zarówno w porównaniu do czwartego, jak i pierwszego kwartału 2024 roku. Spółka podała, że był to głównie efekt spadków odnotowanych w dwóch głównych tytułach grupy. Jednocześnie zarówno Wings of Heroes, jak i Real Flight Simulator utrzymały wzrosty płatności.
Grupa TSG zakończyła I kwartał 2025 r. ze środkami finansowymi na poziomie 172,4 mln zł.
"Pierwszy kwartał 2025 r. przyniósł mieszane wyniki naszej działalności. Z jednej strony odnotowaliśmy słabsze wyniki w naszych dwóch głównych tytułach, co wynikało z wolniejszego niż zakładaliśmy tempa wdrażania zmian. Z drugiej strony osiągnęliśmy mocne wyniki finansowe, rekordowy udział TSG Store w przychodach grupy, kontynuowaliśmy wzrost w Wings of Heroes i Real Flight Simulator oraz intensywnie pracowaliśmy nad nowymi projektami" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes spółki Andrzej Ilczuk.
"Naszym celem w najbliższym czasie jest poprawa efektywności działania zespołów i konsekwentne budowanie fundamentów pod długoterminowy wzrost wartości Grupy" - dodał.
Poziom płatności w Fishing Clash zmniejszył się do 52,6 mln zł, a w Hunting Clash do 18,6 mln zł.
Spółka podała, że niższe wydatki na marketing wynikały z szerokiego zakresu zmian wdrażanych w głównych produktach, które koncentrowały się przede wszystkim na retencji i zaangażowaniu obecnych graczy. Równolegle prowadzono prace przygotowujące gry do dalszych zmian w obszarze monetyzacji.
"Inwestycje w pozyskiwanie nowych użytkowników w tym okresie nie przyniosłyby oczekiwanych zwrotów, dlatego zespoły skupiły się na przebudowie początkowego etapu rozgrywki – pierwszych 7 dni gracza w grze. Celem tych działań jest zwiększenie retencji nowych użytkowników, zbudowanie nawyku regularnych powrotów do gry oraz lepsze dopasowanie ofert do potrzeb gracza na różnych etapach jego zaawansowania" - napisano w komunikacie.
Ten Square Games poinformował, że w marcu 2025 roku udział platformy TSG Store w całkowitych płatnościach Grupy przekroczył 19 proc. W przypadku Fishing Clash w marcu przekroczono poziom 26 proc.
"Intensywne działania rozwojowe oraz zmiany regulacyjne w zakresie możliwości promowania własnych kanałów sprzedaży przez deweloperów zwiększają potencjał dalszego wzrostu udziału TSG Store w płatnościach Grupy w kolejnych kwartałach" - napisano w komunikacie. (PAP Biznes)
seb/ osz/