Profil:
Ten Square Games SASkorygowana EBITDA Ten Square Games w III kw. '25 wyniosła 22,1 mln zł wobec 23,7 mln zł konsensusu
Skorygowana EBITDA Ten Square Games w trzecim kwartale 2025 roku wyniosła 22,1 mln zł, a zysk netto j.d. 17,8 mln zł - podał producent gier mobilnych w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 23,7 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 17,1 mln zł zysku netto j.d.
Przychody wyniosły 90,4 mln zł i były o 7,2 proc. wyższe od konsensusu na poziomie 84,3 mln zł. Przychody spadły o 3,8 proc. rdr i wzrosły o 7,1 proc. kdk.
EBIT wyniósł 21,7 mln zł i był o 16,0 proc. wyższy od konsensusu na poziomie 18,7 mln zł. EBIT wzrósł 39,1 proc. rdr i spadł 8,4 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Flagowe produkcje TSG "Fishing Clash" oraz "Hunting Clash" wygenerowały w trzecim kwartale odpowiednio 47,1 mln zł oraz 14,5 mln zł.
Z kolei MAU (średnia miesięczna liczba aktywnych graczy) w kontekście flagowców producenta gier wyniosła 2,3 mln w "Fishing Clash" oraz 1,6 mln zł w "Hunting Clash".
"III kwartał 2025 roku przyniósł wyraźny postęp w realizacji głównych założeń naszej strategii: odbudowie fundamentów kluczowych tytułów, przyspieszeniu rozwoju 'Wings of Heroes' oraz inwestowaniu w nowe projekty. Udany debiut 'Trophy Hunter', w połączeniu z dynamicznym wzrostem 'Wings of Heroes', pozwoliły zrównoważyć słabsze wyniki głównych gier i zwiększyć łączne płatności Grupy. To pokazuje, że nasze dotychczasowe działania zaczynają przynosić wymierne efekty" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes TSG, Andrzej Ilczuk.
Ponadto w ocenie spółki, najważniejszym wydarzeniem III kw. była globalna premiera gry Trophy Hunter – pierwszego nowego tytułu TSG od 2021 roku. Gra wygenerowała 3,2 mln zł płatności w swoim debiutanckim kwartale, przy nakładach marketingowych na poziomie 6,1 mln zł. Jak wskazano, tytuł utrzymuje atrakcyjne wskaźniki retencji oraz monetyzacji, uzasadniające jej dalsze skalowanie.
Zapowiedziano, że w IV kwartale 2025 roku gra zostanie wzbogacona o dużą funkcjonalność wzmacniającą jej aspekt społecznościowy oraz kolejne areny.
Do kluczowych projektów III kw. zaliczono również dalszą przebudowę grupy pod jej największe tytuły - "Fishing Clash" i "Hunting Clash". Oba zespoły kontynuowały A/B testy mające na celu poprawę segmentacji i doświadczenia nowych użytkowników (FTUE), a także realizowały szereg usprawnień technicznych.
"Największym wyzwaniem całego procesu pozostaje czasochłonność i skala testów – każdy test A/B trwa zwykle co najmniej trzy miesiące, a nie wszystkie przynoszą pozytywne rezultaty, co oznacza konieczność ich ponownego zaprojektowania i przeprowadzenia. Dodatkowo, liczba testów prowadzonych równocześnie jest ograniczona, aby uniknąć zaburzenia ich wyników. Prowadzone działania mogą czasowo wpływać na działanie gier, doświadczenie graczy oraz ograniczać aktywność marketingową" - napisano w komunikacie prasowym.
Ponadto w III kw. płatności w "Wings of Heroes" wzrosły o 33,4 proc. kdk. W ocenie producenta gier mobilnych, wzrost to rezultat rekordowej inwestycji w marketing oraz wzbogacenia gry o nowe funkcjonalności społecznościowe, które zwiększyły zaangażowanie graczy.
We wrześniu zespół kolejnego symulatora "Real Flight Simulator" wraz z aktualizacją wprowadził do gry trójwymiarowy model ziemi. Była to największa dotychczasowa aktualizacja wizualna i technologiczna w grze, która wyznaczyła nowe standardy realizmu, immersji i dokładności nawigacyjnej w mobilnych symulatorach lotu.
W komunikacie dodano, że III kw. grupa koncentrowała się na przygotowaniach do globalnej premiery "Real Combat Simulator", która odbyła się 7 października 2025 roku. Tytuł jest rozwijany w modelu subskrypcyjnym.
"Dzięki tej premierze Grupa Ten Square Games testuje potencjał segmentu symulatorów walk powietrznych na urządzeniach mobilnych. Premiera odbyła się bez wsparcia marketingowego, natomiast promocja tytułu (featuring) na głównych platformach dystrybucji jest planowana na początek 2026 roku.
Zespół Ten Square Games pracował również nad nowym prototypem gry, inspirowanym sprawdzonym modelem rozgrywki "Trophy Hunter" i opartym na doświadczeniach grupy z wcześniejszych projektów.
Pierwszy test rynkowy, obejmujący dwa wybrane rynki, odbędzie się w czwartym kwartale 2025 roku. Decyzja dotycząca dalszego rozwoju prototypu w pełnoprawną grę zostanie podjęta nie wcześniej niż w pierwszej połowie 2026 roku.
Projekt ten stanowi próbę poszerzenia portfolio TSG o tytuły spoza segmentów, w których Ten Square Games dotychczas się specjalizowała, co stanowi ważny krok w kierunku większej dywersyfikacji i długoterminowego wzrostu.
Narastająco po 9 miesiącach 2025 roku producent gier odnotował 75,9 mln zł zysku operacyjnego, 79,6 mln zł skorygowanej EBITDA, 271,5 mln zł przychodów oraz 65,2 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. (PAP Biznes)
mcb/ asa/