Profil:
Jeronimo Martins SGPS SASprzedaż Biedronki w walucie lokalnej w 2024 roku wzrosła o 4,1 proc.
Sprzedaż sieci Biedronka, należącej do portugalskiej Jeronimo Martins, w walucie lokalnej w 2024 roku wzrosła o 4,1 proc., a sprzedaż porównywalna LFL w walucie lokalnej spadła w zeszłym roku o 0,3 proc. - poinformowało Jeronimo Martins w komunikacie.
W walucie euro sprzedaż w sklepach Biedronki wyniosła 23,6 mld euro, czyli o 9,6 proc. więcej niż w 2023 roku.
EBITDA Biedronki spadła o 1,3 proc., a w walucie lokalnej spadła o 6,3 proc.
Marża EBITDA Biedronki ukształtowała się na poziomie 7,7 proc. wobec 8,5 proc. w 2023 roku. Jeronimo Martins podało w komunikacie, że wpływ na spadek marży EBITDA miały inwestycje cenowe oraz decyzja o znaczącym wzroście wynagrodzeń.
W ciągu 2024 roku Biedronka otworzyła 186 nowych sklepów (161 nowych sklepów netto) i przeprowadziła remodeling 280 lokalizacji. (PAP Biznes)
pr/