Profil:
Cloud Technologies SASprzedaż danych Cloud Technologies do kluczowych klientów wzrosła w lipcu o 17 proc.
Cloud Technologies zanotował w lipcu 2025 roku wzrost sprzedaży danych do kluczowych klientów o 17 proc. rok do roku - poinformowała spółka w komunikacie. Cloud Technologies podaje tylko dynamikę sprzedaży, bez wartości liczbowej.
Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe.
Około 80 proc. przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA.
"Za nami bardzo udany pod względem sprzedaży danych kwartał z historycznie rekordowym wynikiem w czerwcu. Biorąc pod uwagę charakterystyczną dla branży reklamy cyfrowej sezonowość w III kwartale roku, także 17-procentowy wzrost w lipcu jest dobrym, potwierdzającym skuteczność naszych działań wynikiem" - powiedział Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
"Wierzymy, że mamy potencjał, by dalej rosnąć organicznie i zwiększać rok do roku dynamikę sprzedaży. Wzrost ten będzie dodatkowo stopniowo napędzany także rosnącym wykorzystaniem przez klientów naszych autorskich, unikalnych narzędzi AI dla marketerów" - dodał.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. w lipcu 2024 Cloud Technologies nabyła 100 proc. udziałów w norweskiej spółce Nordic Data Resources, a w maju 2025 roku przejęła kanadyjską firmę Data Desk.
Cloud Technologies to dostawca danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych globalnych marek. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience.
Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie.
Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA. (PAP Biznes)
pr/