Sprzedaż netto Action wzrosła w 2024 r. o 22 proc. do 13,8 mld euro
Sprzedaż netto Action wzrosła w 2024 roku o 22 proc. do 13,8 mld euro - podał dyskont w komunikacie prasowym. Z kolei wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like), z wyłączeniem nowych sklepów, wyniósł 10,3 proc. W 2024 r. EBITDA operacyjna wzrosła o 29 proc., do 2,07 mld euro.
Dyskont dodał do swojej mapy 352 sklepy i zakończył 2024 rok z 2.918 lokalizacjami w 12 europejskich krajach.
"31 stycznia ogłosiliśmy rozwój sprzedaży netto w 2024 r. – wzrost był napędzany większą liczbą klientów. To daje nam motywację do dalszego rozwoju: w tym roku planujemy otwierać co najmniej jeden nowy sklep dziennie. Jesteśmy gotowi do rozpoczęcia działalności w Szwajcarii w kwietniu, natomiast jesienią planujemy otwarcie pierwszych sklepów Action w Rumunii" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Hajir Hajji, CEO Action.
"Podjęliśmy również decyzję o rozpoczęciu działalności w dwóch nowych krajach w 2026 roku: Chorwacji i Słowenii. Oznacza to, że zaspokoimy potrzeby jeszcze szerszego grona klientów i że kolejni z nich będą mogli cieszyć się Action" - dodał.
Podano, że Action zobowiązał się, że do 2029 roku 80 proc. jego dostawców będzie miało cele związane z ograniczeniem emisji (zakres 3). Obecnie około 12 proc. dostawców Action posiada już zatwierdzone cele w zakresie redukcji emisji.
Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień obsługuje ponad 18,7 milionów klientów w ponad 2.918 sklepach, w 12 krajach Europy. (PAP Biznes)
alk/ ana/