Sprzedaż netto Action wzrosła w I półr. 2025 r. o 18 proc. do 7,3 mld euro
Sprzedaż netto Action wzrosła w I półr. 2025 roku o 18 proc. do 7,3 mld euro - podał dyskont w komunikacie prasowym. Z kolei wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like) wyniósł 6,8 proc.
W pierwszym półroczu 2025 r. Action otworzył 125 nowych sklepów, zwiększając łączną liczbę lokalizacji do 3.043 w 13 krajach Europy.
Jak podano, każdego tygodnia średnio 20,2 milionów klientów odwiedza sklepy Action. W Niemczech, obecnie drugim co do wielkości rynku Action po Francji, otwarto 600. sklep. W Polsce otwarto 400. sklep Action.
Celem strategicznym Action jest otwieranie średnio jednego nowego sklepu dziennie, planując łącznie około 370 nowych otwarć do końca 2025 roku.
W kwietniu otwarty został pierwszy sklep w Szwajcarii, a dotychczas uruchomiono tam pięć lokalizacji.
Sieć przygotowuje się także do wejścia na rynek rumuński. Pierwszy sklep w Rumunii, zlokalizowany w Pitești, w południowej części kraju, zostanie otwarty jeszcze w tym roku, 24 września.
Firma otworzyła także 16. centrum dystrybucyjne w Europie – pierwsze w Hiszpanii, zlokalizowane w Illescas, trzy lata po debiucie sieci na tym rynku.
Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień obsługuje ponad 18,7 milionów klientów w ponad 2.918 sklepach, w 12 krajach Europy. (PAP Biznes)
doa/ gor/